Gennemløb alfabet hvordan?
Fra : Magnus

Dato : 11-10-03 22:08

For t=0 to 20
Response.write t & "<BR>"
next

Men er der ikke en lignende måde hvorpå man kan gennemøbe alfabetet fra a
til z eller måske kun p
a, b,c, d,e osv....?

/Magnus

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-10-03 23:02

On Sat, 11 Oct 2003 23:08:20 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

> For t=0 to 20
> Response.write t & "<BR>"
> next
>
>Men er der ikke en lignende måde hvorpå man kan gennemøbe alfabetet fra a
>til z eller måske kun p
>a, b,c, d,e osv....?

Brug ASCII-værdierne:
For t = 97 To 122
Response.write Chr(t) & "<br />" & vbcrlf
Next

"a" er 97; "p" er 112; "z" er 122;
"A" er 65; "P" er 80; "Z" er 90;

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-03 23:45

Jørn Andersen skrev:

> Brug ASCII-værdierne:
> For t = 97 To 122
> Response.write Chr(t) & "<br />" & vbcrlf
> Next

Hvis man ikke lige kan huske hvad talkoderne for a og z er, kan man
benytte funktionen asc:

For t = asc("a") to asc("z")
      response.write chr(t)
Next

Husk at der ikke er en ubrudt række mellem z, æ, ø og å. Vil man
arbejde med det danske alfabet skal man altså manuelt tilføje de
tre ekstra bogstaver.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-10-03 00:48

On Sun, 12 Oct 2003 00:45:08 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvis man ikke lige kan huske hvad talkoderne for a og z er, kan man
>benytte funktionen asc:
>
>For t = asc("a") to asc("z")
>      response.write chr(t)
>Next

Den var fiks - vil jeg prøve at skrive bag øret.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj