indsætte fast værdi og værdi fra anden var~
Fra : Anders Hedegård

Dato : 11-10-03 13:06

Hej alle....
Jeg vil gerne kunne indsætte et stykke fast tekst, og værdien fra
en anden variabel, i en ny variabel.
Ind til videre har jeg følgende kode:

map2_fil = ("mapimgs/" & map2 &".jpg")
ikke så meget i know, men det er hvad jeg har.
Skal som sagt bare have den faste tekst (mapimgs) smidt ind i en
variabel sammen med værdien af variablen map2 som er hentet fra
en database.

På Forhånd tak

//anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-03 23:57

Anders Hedegård skrev:

> Jeg vil gerne kunne indsætte et stykke fast tekst, og værdien fra
> en anden variabel, i en ny variabel.

Strengsammensætning foregår normalt med tegnet "&". Hvert led kan
være en tekst i anførselstegn, en variabel eller uddata fra en
funktion (og muligvis et par andre ting jeg har glemt).

Eksempler:
Dim x, y, z
x = "Hej"
y = "sa"
z = x & y    ' (z = "Hejsa")

Dim hilsen

hilsen = z & " Hans"    ' (hilsen = "Hejsa Hans")

> Ind til videre har jeg følgende kode:
>
> map2_fil = ("mapimgs/" & map2 &".jpg")
> ikke så meget i know, men det er hvad jeg har.

Parenteserne er ikke nødvendige - men ellers ser det rigtigt ud.
Spørgsmålet er så: virker det? Siden du spørger her, er svaret nok
nej - men næste spørgsmål er: *hvordan* virker det ikke.

Prøv at se følgende artikel for et par gode råd til at få hjælp i
gruppen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen