Weblog i .asp
Fra : Lars Bachmannn

Dato : 09-10-03 20:04

Hej "gruppe"

Jeg har længe været på udkig efter et weblog script i .asp, men
det har ikke været muligt at finde noget nogensteder..

Er der nogen her der ved hvor man kan downloade et sådan
script..?

Jeg har kigget på flere gæstebøger olign. men der skal kun være
muligt for admin at skrive i den, og mulighed for besøgende at
skrive kommentarer.

På forhånd tak.
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Voller

Dato : 09-10-03 22:57

"Lars Bachmannn" <mail@larsbachmann.dk> skrev
> Jeg har længe været på udkig efter et weblog script i .asp, men
> det har ikke været muligt at finde noget nogensteder..

Jeg ved ikke lige om der findes et færdigt script et sted, men det gør der
sikkert. Dog vil jeg sige det overhovedet ikke er nogen uoverkommelig opgave
at lave sådan et system selv. Her er konceptet jeg kører efter:
- En DB af en art med to tabeller. En til dine indlæg, og en til brugernes
kommentarer.
- En weblog-side (default.asp)
- En permanent link og kommentar-side (permalink.asp)
- En lukket admin-del hvor du kan skrive og redigere kommentarer og indlæg.

ASP-opgaverne er som sådan:
- På forsiden skal du lave et database-kald der henter f.eks. de ti første
indlæg og antallet af tilhørende kommentarer samt ID på dit indlæg. ID
bruger du til at lave et link til permalink-siden med det unikke ID som
querystring.
- Permanent link-siden henter fra DB den bestemte post der er angivet i
querystringen samt de tilhørende kommentarer. Derefter skal der være en form
der giver brugerne mulighed for at sætte kommentarer ind.
- Lav et login-system (form med tilhørende bruger-DB eller hardcoded
brugernavn og kodeord) der gemmer dit administrationsmodul for besøgende.
Derinde kan du vha. forms oprette, redigere og slette dine indlæg og
kommentarer.

Det er kort sagt ikke nogen umulig opgave. Man skal bare lige sætte sig ned
og tænke over hvad det er man vil og så lave en strategi for opbygningen af
siden. Bare gå igang.

Mvh. Voller.
http://voller.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-03 07:42

Lars Bachmannn skrev:

> Jeg har længe været på udkig efter et weblog script i .asp, men
> det har ikke været muligt at finde noget nogensteder..

Lidt kreativ googling finder bl.a. følgende side:

   <http://sourceforge.net/projects/facto/>

Jeg har ikke afprøvet det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen