Nyhedsapp med mulighed for at tilføje bill~
Fra : Frank Sørensen

Dato : 09-10-03 18:57

Jeg har lavet et nyhedssystem hvor jeg kan tilføje emne, brødtekst,
forfatter osv.
Det var nemt nok, men jeg vil gerne kunne tilføje billeder tilfældige steder
i den tekst jeg skriver.

Jeg ved godt at jeg kan skrive html koden til billedet, men det skal laves
så der kan browses efter et billede, og så bliver det oploadet når man
gemmer den.

Nogen der har idéer til hvordan jeg griber det an?

Mvh
Frank Sørensen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 09-10-03 21:00

Prøv med AspUpload (http://www.aspupload.com/)

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598

http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Frank Sørensen

Dato : 09-10-03 22:20

> Prøv med AspUpload (http://www.aspupload.com/)

Jeg kan godt finde ud af at uploade billeder

Det jeg vil er at når I min tekstbox skriver en text kan vælge et billede og
indsætte i teksten.
Nogen idéer?

Mvh
Frank Sørensen

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 09-10-03 23:45

Hej Frank

Jesper fra 3wp har lavet et script, som kan indbygges i enhver
asp-applikation, og som giver dig mulighed for bl.a. at indlægge billeder
(incl. upload), styre fonte m.m. direkte i teksten i brødtekst-felter. Jeg
tror dog kun det fungerer ordentligt med IE som browser, så det har måske
sine begrænsninger i praktisk brug (jeg bruger det i forhold til en side,
hvor det alligevel kun er mig selv, der indlægger artikler og billeder og
der kan jeg leve med begrænsningen). Du kan finde det her:
http://old.3wp.dk/download.asp under "ArtikelEditor". Der er også en
demo-applikation, hvor du kan se funktionaliteten. Og så er det iøvrigt til
fri afbenyttelse. Måske var det noget i den stil, du forestillede dig??

Mvh

Steen Lindkvist
www.lilleaaen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-03 07:47

Steen Lindkvist Nielsen skrev:

> [...]
> indlægge billeder (incl. upload), styre fonte m.m. direkte i
> teksten i brødtekst-felter. Jeg tror dog kun det fungerer

Her er en udgave der virker i IE5.5+ og Mozilla 1.3+ (formentlig
incl. Netscape 7.1)

   <http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm>

NB: Læs gerne min signatur.
--