Datoformat og textformat problem.
Fra : SpookiePower

Dato : 09-10-03 12:51

Jeg er igang med at hente nogle datoer fra en form og indsætter
dem i en database via SQL. Jeg kan kun indsætte datoer i min
database ved at lade feltet hvori datoen skrives som et textfelt.
Som vist her -

<input name="mandagDato" type="text" size="10">

Jeg indsætter så i min database, hvor det i databasen også er
et text felt. Det er meningen at jeg på et senere tidspunkt skal
sammenligne datoen i databasen med Now, men jeg tror jeg
får et problem med at sammenligne text med et dataformat,
eller hvad ?

Jeg har så prøvet at oprette databasen med datofelter, men
så vil mit datofelt på min hjemmeside jo ikke modtage datoen
når den er af typen text. Min ide var at løse det på følgende
måde -

<input name="mandagDato" type="dato" size="10">

- men det virker selvfølgelig ikke. Hvad kan jeg gøre, hvis jeg
gerne vil have at datoerne i min database er af typen dato og
ikke text ?

Fra : Falcon

Dato : 09-10-03 15:11

Går ud fra, at dit problem er datoformatet.

Sæt flg. linie ind i GLOBAL.ASA
session.LCID=1030
Herved tvinger du serveren til at bruge dansk datofomet - der er lige til at
sætte ind i databasen..

--
-/Falcon
www.it-nordjylland.dk

Fra : Chrisser

Dato : 10-10-03 07:31

SpookiePower wrote:
> [...]
> når den er af typen text. Min ide var at løse det på følgende
> måde -
>
> <input name="mandagDato" type="dato" size="10">

Du kan da sætte hvad som helst ind i en *<input type="text">*

- jeg har heller ikke hørt om en type="dato" ?

Chrisser