God aktivitetskalender i ASP hvad koster d~
Fra : Henry

Dato : 09-10-03 09:44

Jeg søger et god aktivitetskalender i ASP til vores bogerforening.
Jeg har prøvet forskelige hentet fra activedeveloper.dk
Men jeg syntes ikke jeg kan finde en der kan 100 % det jeg ønsker

Jeg kunne godt tænke mig en månedskalender, hvor der står en lille
bemærkning ud for de datoer hvor der er aktiviteter,
og kunne så være et link til en side hvor der er er uddybende beskrivelse.
Helt fint vil det være hvis man kan printe en liste hvor månedens
aktiviteter er med

Jeg kan godt finde 2 freware ASP programmer, og som opfylder behovet, og
som også fungerer, men det er noget med at se aktiviteten i en ASP kalender,
hvor jeg ikke lige kan finde ud af og ligge links ind, men jeg kan henvise
til en anden ASP side hvor aktiviteten er nærmerer beskrevet.
jeg syntes bare ikke det er så god en løsning.

men hvad koster det mon at programeret en sådan løsning ? er der mon nogen
der ved noget om det ?

Vi er en Bogerforening, som gerne vil dække aktiviteter i 2-4 småbyer, som
derfor gerne vil have aktiviteterne i området samlet et sted.
Er der nogen der har nogle gode råd eller tips til en god
aktivitetskalender.
--
Med venlig hilsen Henry

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-10-03 09:54

Henry wrote :

> Jeg søger et god aktivitetskalender i ASP til vores bogerforening.
> Jeg har prøvet forskelige hentet fra activedeveloper.dk
> Men jeg syntes ikke jeg kan finde en der kan 100 % det jeg ønsker

Så må du jo i gang med at lave det selv :)

Det du her ønsker er ikke specielt svært at lave. Det kræver en database
med et par tabeller samt noget kode til at udskrive data. Hvis du har mod
til at lege med det selv, så skal du nok få hjælp til det herinde. Det mest
komplicerede er - som jeg lige kan se det - nok at få data ud på den
rigtige måde fra databasen, men det kan jo være jeg overser noget her.

Jeg har tidligere lavet en meget simpel kalender, der kan noget af det du
ønsker. Du kan se den på www.pf.dk

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Tillykke, Frederik og Mary

Fra : Henry

Dato : 09-10-03 16:30

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> rigtige måde fra databasen, men det kan jo være jeg overser noget her.
>
> Jeg har tidligere lavet en meget simpel kalender, der kan noget af det du

Ja. den er da rigtig fin-det er næsten sådan jeg har tænkt mig den skal
opbygges.
Grunden til at den skal være i ASP er selvfølgelig fordi at vi har minimum
20 foreninger, og det vil da være så meget nemmere at vedligeholde en
hjemmeside, hvis de forskellige foreninger selv kan
taste deres arrangementer ind.

Må jeg se koden til din ASP løsning. så kan det da være at jeg kan
komme lidt viderer i min opbygning.
jeg vil ikke kopier din ide. men jeg vil da meget gerne se koden til
hyperlink mv. via database.

på forhånd tak

Henry jørgensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-10-03 16:49

Henry wrote :

> [...]
> minimum 20 foreninger, og det vil da være så meget nemmere at
> vedligeholde en hjemmeside, hvis de forskellige foreninger selv kan

Det må du sådan set godt, men lige netop denne kalender har jeg for
noget tid siden lavet om til ASP.Net, og jeg er ikke sikker på at jeg
har den gamle kode liggende.

Du kan dog starte fra en ende af:

1.
Lav din tabel i din database

Table:
   id int auto_increment,
   Dato datetime,
   Overskrift varchar(100),
   Beskrivelse Memo,
   Kontakt_person varchar(100),
   Kontakt_email varchar(100)

2.
Udtræk data fra den,

SELECT id,Dato,Overskrift FROM Table1 ORDER BY Dato DESC

3.
Udskriv tabel med data

do whil not rs.EOF
   Response.Write "<tr>"
   Response.Write "<td>" & rs("Beskrivelse") & "</td>"
   Response.Write "</tr>
rs.MoveNext
loop

> så kan det da være at jeg
> kan komme lidt viderer i min opbygning.
> jeg vil ikke kopier din ide. men jeg vil da meget gerne se koden til
> hyperlink mv. via database.

Jeg vil lige på et tidspunkt (jeg har ikke så meget tid i dag, da jeg
tager til Berlin de næste 4 dage), men jeg vil se om jeg kan finde noget
til dig senere i aften.

.... ellers må nogle af jer andre komme med eksempler på

1.
Hent aktiviteter i database
2.
Udskriv dem med links
3.
Tilføj aktivitet til database på specifik dato

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Tillykke, Frederik og Mary