Grund opbygning af side...
Fra : Magnus

Dato : 08-10-03 11:55

Hvordan opbygger man "rigtigt" en asp/html side.
Jeg har en fil (funktions.inc) som indeholder alle de functioner som
benyttes på siderne som denne:
Function MenuTitle(url,text)
End Function

Selvfølgelig også en CSS-fil (font.css) som indsættes imellem <HEAD> koden

Men i CSS filen får jeg nogle farver men defineret men jeg ville gerne have
det sådan at disse farver-koder lå i en variable således at jeg ikke skal
lave en ny css fil for hver farve kategori og indsætte den rigtigt.
Kan man gøre det i en css fil eller skal man gøre sådan fx.:

Response.write"<STYLE type=text/css>"
Response.write".PIC {border:1px solid #" & varBorder & ";}"
Response.write"</STYLE>"

Nogle der har nogle gode ideer til en rigtig opbygning af mit site...?

/Magnus

Response.write"<HTML>"
Response.write"<HEAD>"
Response.write"<TITLE>Side titel</TITLE>"

<!--#include file = "html/funktions.inc"-->

Response.write"<STYLE type=text/css>"
Response.write".PIC {border:1px solid #" & varBorder & ";}"
Response.write"</STYLE>"

Response.write"<LINK REL=""STYLESHEET"" HREF=""html/font.css""
TYPE=""text/css"">"

Response.write"</HEAD>"

Response.write"<BODY>"

Sideindhold

Response.write"</BODY>"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-10-03 14:24

On Wed, 8 Oct 2003 12:55:05 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

> [...]
> Response.write"</STYLE>"
>
>Nogle der har nogle gode ideer til en rigtig opbygning af mit site...?

Hej Mogens,
Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så handler det om, at hvis du
har variable i din include-fil, så skal du "tillægge dem værdi", inden
du includer filen.

Fx bruger jeg ofte den samme include-fil til hele HTML-head'en samt
ofte også en "venstre-menu" til mange sider. Jeg sætter så sidens
TITLE-tag og andre variable *inden* include-filen.

På samme måde kan du sætte varBorder inden include:
<%
varBorder = "blabla"
%>
- og så fortsætte med:

>Response.write"<HTML>"
>Response.write"<HEAD>"
>Response.write"<TITLE>Side titel</TITLE>"
>
><!--#include file = "html/funktions.inc"-->

Her skal du dog lige have byttet rundt, hvis .pic-klassen også ligger
i din CSS-fil:

NB: Husk DOCTYPE før <html>

Good luck!

--