Udregning af betaling
Fra : simon moore højer

Dato : 07-10-03 16:10

hej
jeg har set set her spg. før her i nyhedsgruppen, men jeg kan
ikke finde det igen, så jeg stiller det lige igen.
jeg er ved at lave en lille webbutik, og jeg vil gerne have den
til at regne den samlede pris ud i indkøbskurven. hvordan gør man
det? er der en specielt slag kode, eller kan man bruge nogle
asp-koder? kan i evt. give mig et eks. på hvordan en sådan kode
skal se ud, og om måske også hvordan den den virker i
virkeligheden.
på forhånd tak for hjælpen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Juhl

Dato : 07-10-03 17:25

simon moore højer wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> jeg er ved at lave en lille webbutik, og jeg vil gerne have den
> til at regne den samlede pris ud i indkøbskurven. hvordan gør man

Det kan regnes ud på mange måder, alt efter hvordan du har lavet din
webbutik. Men lav en loop, som lægger alle ialt priserne sammen:

For Each (hver ting i din cookie/hvad du nu bruger)
Antal = (antal)
Pris = (pris)

Total = total + (antal * pris)
Next

Denne metode ville jeg bruge, håber det hjælper dig lidt videre