Include virtual... virker ikke på 2003
Fra : Niels Sloth

Dato : 07-10-03 07:03

Hej

Jeg har 9 websites der gerne skulle dele den samme include-fil, og det
skulle kunne lade sig gøre med 'Include virtual' fx således:
<!--#include virtual="/websites/Include.asp" -->, hvor kataloget
/websites ligger lige under roden af mit default website.

Jeg har også forsøgt at henvise således: <!--#include
virtual="../Include.asp" --> og på den måde henvise til et niveau over
de kataloger mine 9 websites ligger i, eller for så vidt til et helt
tredie sted under et domæne på en helt anden server.

Men jeg kan kun få det til at virke på min udviklingsmaskine som kører
win2k, og ikke på serveren der kører win2003, hvor websitene ligger.

Er der nogen der har et tip?

Niels

PS Jeg havde en længere runde her i gruppen med drivere til Access og
..asp mm. til www.biopix.dk her i foråret, og der var en der rådede mig
til at bruge Jet driveren, og det har 7-9-13 virket uden problemer
siden, så tak for det. Jeg kører logfiler mm. i en MySql database,
hvor der er ret tunge opslag, mens data fortsat ligger i Access , hvor
de er nemme at håndtere, så det er løsningen indtil videre. Tak for
rådet!

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-10-03 08:29

Hej Niels

Prøv dette:
<!-- # Include file="websites/Include.asp"-->

Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Niels Sloth wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> /websites ligger lige under roden af mit default website.
>
> Jeg har også forsøgt at henvise således: <!--#include
&gt; virtual="../Include.asp" --> og på den måde henvise til et niveau

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 07-10-03 10:13

"Niels Sloth" <sloth@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Men jeg kan kun få det til at virke på min udviklingsmaskine som kører
> win2k, og ikke på serveren der kører win2003, hvor websitene ligger.
>
> Er der nogen der har et tip?

Så vidt jeg husker så er SSI disabled som standard på en Windows 2003
Åben computer management, IIS, Web service extension og kontroller der

Bach

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 07-10-03 10:16

In order to take a more proactive stance against malicious users and
attackers,
IIS is not installed on members of the Microsoft® Windows® Server 2003
family
by default. Furthermore, when you initially install IIS, the service is
installed in a highly secure and "locked" mode. By default, IIS serves only
static content - meaning features like ASP, ASP.NET, Server-Side Includes,
WebDAV publishing, and FrontPage® Server Extensions do not work unless
enabled.
If you do not enable this functionality after installing IIS, IIS returns a
404
error. For more information on how to troubleshoot 404 errors, including
404.2
and 404.3; issues related to a new installation of IIS 6.0; or an upgrade
from
a previous version of IIS, see Troubleshooting.

Fra : Niels Sloth

Dato : 07-10-03 13:22

On Tue, 7 Oct 2003 11:12:37 +0200, "Allan Schuster Bach"
<newskonto@schuster.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker så er SSI disabled som standard på en Windows 2003
>Åben computer management, IIS, Web service extension og kontroller der

Jeg har checket, det er Allowed, og jeg bruger det også på samme
niveau som mine sites ligger.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-10-03 10:46

On Tue, 07 Oct 2003 08:02:46 +0200, Niels Sloth <sloth@post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
><!--#include virtual="/websites/Include.asp" -->, hvor kataloget
>/websites ligger lige under roden af mit default website.

Nu er jeg ikke SSI-haj, men hvorfor vil du have en "include virtual"?
Jeg synes oftest det er nemmere at flytte rundt på ting, hvis man
bruger "include file" og så den relative sti.

>Jeg har også forsøgt at henvise således: <!--#include
>virtual="../Include.asp" --> og på den måde henvise til et niveau over
>de kataloger mine 9 websites ligger i,

Brug <!--#include file="../Include.asp" -->

Man kan indvende, at det nogle gange kan give problemer, hvis
include-filen henviser til andre filer (links etc., fx i en menu). Jeg
plejer at løse det ved at have en variabel strAdjustPath i
fil-henvisningerne i include-filen. Denne variabel sættes så på
hovedsiden til fx "../" eller hvad der nu måtte være passende.

På den måde, kan man hurtigt flytte en sektion fra ét niveau til et
andet, hvis man fx midlertidigt har behov for at udvikle/teste på en
anden maskine.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Niels Sloth

Dato : 07-10-03 13:06

Hej igen

Tak for svar.

Jeg har forsøgt flg:

<!--#include virtual="Websites/Include.asp" -->
<!--#include file="../Include.asp" -->
hvor kataloget Websites ligger lige under default kataloget for
webserveren, og det aktuelle site i et katalog lige under websites.

Begge dele virker fint både på min udviklingsmaskine (Win2000) og når
jeg tilgår serveren (Win2003) over LAN.

Men når jeg så cutter min LAN og ringer op på min ISDN og tilgår
serveren via http://www.osv så duer det ikke

Det tyder på at det er et eller andet med rettigheder for
internetbrugeren... eller hvad?

Er der nogen der har videre hints?

Mvh. Niels

PS Almindelige includes af typen <!--#include file="Include.asp" -->
hvor filen ligger i samme katalog som den sider der kalder den virker
helt fint, så SSI er i hvert fald aktive på det niveau, men har måske
ikke tilladelse til at kigge i andre kataloger?

Fra : Niels Sloth

Dato : 09-10-03 08:06

Hej igen

Jeg har fundet ud af det, jeg skulle tilføje det katalog der henvises
til som et virtual directory for sitet på serveren, og nu kører det.

Det er alle tiders, nu kan jeg have mine fælles filer liggende samlet
et sted, de der virtual directories er da ret smarte

Tak for tålmodigheden og hjælpen.

Niels.