Links Virker Ikke ? (Nybegynder)
Fra : Mato

Dato : 06-10-03 13:33

Hej.
Jeg har genereret et lille websted med programmet CodeCharge Studio.
Siderne er i ASP 3.0 with templates.
Når jeg kører programmet lokalt så virker alle links mellem siderne fint;
men når jeg udgiver dem så virker de ikke.

Når jeg klikker på et link (Link1) til f.eks siden news.asp, så bliver
addressen
http://www.mysite.dk/{Link1_Src}
den skulle vel være
http://www.mysite.dk/news.asp

Hvorfor virker linket ikke når jeg udgiver på serveren , mens det virker
fint lokalt.

Kan det have noget med at gøre at siderne skal udgives i en mappe der hedder
www der ligger i ftproden, og ikke direkte i roden?

Hjælp modtages med kyshånd.

Mvh. Tor

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-03 14:44

Mato skrev:

> Når jeg kører programmet lokalt

Er det lokalt i en browser eller lokalt inde i dit asp-program?

> Når jeg klikker på et link (Link1) til f.eks siden news.asp,
> så bliver addressen
> http://www.mysite.dk/{Link1_Src}

Det er nok fordi der står <a href="{Link1_Src}"..> eller lignende i
din kode.

> Hvorfor virker linket ikke når jeg udgiver på serveren , mens
> det virker fint lokalt.

Et problem med dit program. Jeg kender det ikke, men prøv evt.
onlinehjælpen.

> Kan det have noget med at gøre at siderne skal udgives i en
> mappe der hedder www der ligger i ftproden, og ikke direkte i
> roden?

Nej. Hvis filerne ligger forkert på serveren, vil du slet ikke
kunne se dem. Når det er et link der fejler, er det på grund af
indholdet i den fil du linker fra.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-10-03 14:46

Mato wrote :

> [...]
>
> Kan det have noget med at gøre at siderne skal udgives i en mappe der
> hedder www der ligger i ftproden, og ikke direkte i roden?

Kræver dit program CodeCharge noget special software på serveren?

Kunne det tænkes at dit webhotel ikke understøtter ASP?

Hvad er adressen på dit webhotel?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Mato

Dato : 06-10-03 15:13

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> Kræver dit program CodeCharge noget special software på serveren?
>
> Kunne det tænkes at dit webhotel ikke understøtter ASP?
>
> Hvad er adressen på dit webhotel?

Codecharge kræver ikke noget specielt software.
Jeg har starthotel.dk, og de understøtter ASP.
Set Link2 = CCCreateControl(ccsLink, "Link2", "Link2", ccsText, Empty,
CCGetRequestParam("Link2", ccsGet))

Linket skulle føre fra default.asp til news.asp

I Html står der:

I Code står der:

Set Footer = New clsFooter
Footer.BindEvents
Footer.Initialize

Link2.Parameters = CCGetQueryString("QueryString", Array("ccsForm"))
Link2.Page = "news.asp"

Forklarer det noget som helst
Mvh. Tor

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-10-03 15:22

Mato wrote :

> Codecharge kræver ikke noget specielt software.
> Jeg har starthotel.dk, og de understøtter ASP.

Har du et link til dit site?

> [...]
> Footer.BindEvents
> Footer.Initialize
>
> Link2.Parameters = CCGetQueryString("QueryString", Array("ccsForm"))

Det er ikke fordi du har glemt at trykke på en "Build"-knap eller
lignende?

Når du siger at du henter dine sider "lokalt", hvad mener du så? Er det
direkte i dit program, eller henter du dine sider med fx
http://localhost/yoursite/page.asp ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-10-03 15:27

Mato wrote :

> Jeg har starthotel.dk, og de understøtter ASP.

Ja, men er du sikker på at det webhotel du har understøtter det? De
tilbyder jo både *Nix-hotel og Windows-hotel (kun sidstnævnte understøtter
ASP)

http://www.gotocode.com/disc_viewt.asp?mid=23912&

Da jeg ikke tidligere har hørt om folk der bruger CodeCharge herinde, så er
du nok bedst hjulpet i deres online forum.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk