Formatering af tekststreng
Fra : Helmar

Dato : 06-10-03 07:45

Hej NG,

Jeg vil gerne formatere en tekststreng så det føste bogstav bliver stort og
resten bliver små. (skal bruges ifb. bruger-ID).

Eks.: 'helmaaar' eller 'HELMAAAR' bliver til 'Helmaaar'.

Jeg ved jeg har læst om det et eller andet sted. Jeg kan bare ikke finde det
igen.

--
Helmaaar

Fra : Thomas Voller

Dato : 06-10-03 07:54

"Helmar" <helmar@mail-online.dk> skrev
> Jeg vil gerne formatere en tekststreng så det føste bogstav bliver stort
og
> resten bliver små. (skal bruges ifb. bruger-ID).

Jeg har ikke lige testet funktionen, men dette burde virke:

Function FixUserID(MyInput)
Dim FirstLetter, LastLetters
FirstLetter = UCase(Left(MyInput, 1))
LastLetters = LCase(Right(MyInput, Len(MyInput) - 1))
FixUserID = FirstLetter & LastLetters
End Function

UserID = FixUserID(Variabel)

Mvh. Thomas.

Fra : Helmar

Dato : 06-10-03 12:57

> Jeg har ikke lige testet funktionen, men dette burde virke:

Jeg prøver. Tak for hjælpen.
--
Helmaaar