Få en ASP side til at opdatere sig selv...~
Fra : Søren G. Andersen

Dato : 05-10-03 18:20

Hejsa!

Det jeg egentligt gerne vil vide, det er bare om man kan få en
side til at lave en "refresh" på sig selv, med et bevidst
interval??

Mvh.

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-10-03 18:31

Søren G. Andersen wrote :

> Hejsa!
>
> Det jeg egentligt gerne vil vide, det er bare om man kan få en
> side til at lave en "refresh" på sig selv, med et bevidst
> interval??

Hvis du bruger koden

strURL = "<din side>"
response.addheader "Refresh", "10;URL=" & strURL

Så vil den genhente siden for hvert 10. sekund.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 07-10-03 11:54

> Hvis du bruger koden
>
> strURL = "<din side>"
> response.addheader "Refresh", "10;URL=" & strURL
>
> Så vil den genhente siden for hvert 10. sekund.

Much obliged... :)
Det vil jeg prøve!

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 07-10-03 12:06

Jeg har nu forsøgt, og for at tjekke at den faktisk bliver
reloadet indsatte jeg
<%
Dim strURL
strURL =
"http://www.dania-import.dk/shoppen/automatisk_oprydning.asp"
response.addheader "Refresh", "10;URL=" & strURL

%>
'noget kode

Men der åbnes kun et vindue første gang jeg går ind på den -
efter 10 sekunder kommer der ikke et.
Har jeg gjort noget galt?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-03 12:37

Søren G. Andersen skrev:

> Men der åbnes kun et vindue første gang jeg går ind på den -
> efter 10 sekunder kommer der ikke et.

Vil du have en side til at åbne et nyt pop op-vindue hver tiende
sekund? Det er da en seriøs måde at skræmme folk væk på!

Hvis det er pop op-vinduet der skal opdateres hvert tiende sekund,
kan du lægge meta-refresh ind dér. Hvis du virkelig vil åbne et nyt
vindue hver gang der er gået et givent interval, kan du formentlig
klare det direkte i javascript - ved at kombinere settimer og
window.open. Jeg er ikke javascript-haj, men du kan prøve at spørge
i <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside> hvis det er aktuelt.

Men hvis du ikke kan give en særdeles god grund til at det er
nødvendigt at åbne nye vinduer konstant, vil der nok være en del
der ikke vil hjælpe.

Generel note:
Pop op-vinduer kan udmærket bruges fornuftigt - men det skal i så
fald være pop op-vinduer der kun åbner når man klikker på et link
til vinduet.

Teknikken med at kalde pop op-vinduer i onload er misbrugt til alt
for mange reklamer til at den kan bruges seriøst i dag. Mange
brugere blokerer for denne type pop op-vinduer - muligheden for at
blokere er fx indbygget i både Mozilla og Opera, og IE kan med fx
Googles toolbar også være med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-10-03 12:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Vil du have en side til at åbne et nyt pop op-vindue hver tiende
> sekund? Det er da en seriøs måde at skræmme folk væk på!

Det kunne jo være at det var en måde at debugge på - altså om siden reelt
loades hvert 10. sekund.

Det kan dog laves smartere ved i ASP-koden blot at tilføje Response.Write
Now

I øvrigt er jeg enig i dine betragtninger.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 07-10-03 13:25

Naturligvis vil jeg ikke åbne et nyt vindue hver 10. sekund! Jeg
ville tjekke om den kode du gav mig virkede, og det var den nemmeste
måde jeg lige kunne komme på.
Jeg havde ikke tænkt på at bede den skrive response.write now, men
det vil jeg da prøve.
Nu ser det ud til at virke, og alt er fint...

Tak for hjælpen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-03 12:57

Jesper Stocholm skrev:

> From: Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid>

Lille sidekommentar: Hvorfor benytter du to .invalid-adresser?

Hvis du ikke vil offentliggøre en gyldig adresse kan du vel nøjes
med den ene?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-10-03 13:03

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Lille sidekommentar: Hvorfor benytter du to .invalid-adresser?
>
> Hvis du ikke vil offentliggøre en gyldig adresse kan du vel nøjes
> med den ene?

Jeps, og den lille fejl er hermed rettet.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-10-03 13:37

Søren G. Andersen skrev:

> Naturligvis vil jeg ikke åbne et nyt vindue hver 10. sekund!

O.k. - beklager hvis jeg fik sået tvivl om dine motiver. Jeg havde
ikke tænkt på at åbningen kunne være et debug-tjek.

> Nu ser det ud til at virke, og alt er fint...

Herligt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen