udviklings miljø til ASP ?
Fra : Morten Dall

Dato : 04-10-03 21:25

hej Aller er der nogle der har et godt forslag til et godt udviklings miljø
til ASP
og det skal IKKE vare ASP.NET, og jeg mener ikke notes og den slags, ind til
nu har jeg brugt Edit plus, som jo er fin nok, men nu er jeg ved at lave en
masse med tabeller i tabeller i tabeller, og det bliver hurtig meget
uoverskugligt, jeg jeg bruger meget mere tid på at pusle med at få det til
at se pænt ud end jeg gør med selve funktionerne, og det er jeg træt af,

så det jeg efter lyser er noget hvor man hurtigt kan builde sin GUI, lidt
ala det man har i visual studio til ASP.NET

håber i kan hjælpe.

mvh Morten Dall

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-10-03 21:50

"Morten Dall" wrote
> hej Aller er der nogle der har et godt forslag til et godt udviklings
miljø
> til ASP

Du kan prøve at kigge her:
<http://www.aspin.com/home/software/aspcodee>

> så det jeg efter lyser er noget hvor man hurtigt kan builde sin GUI, lidt
> ala det man har i visual studio til ASP.NET

Microsofts tidligere IDE til ASP hedder Visual Interdev, jeg er lidt i tvivl
om det
stadig forhandles, ellers kan du sikkert finde en billig brugt udgave.

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-10-03 21:52

Morten Dall wrote:
> [...]
> ind til nu har jeg brugt Edit plus, som jo er fin nok, men nu er jeg
> ved at lave en masse med tabeller i tabeller i tabeller, og det

Visual Studio (Visual Interdev) er jo blevet erstattet af Visual Studio .NET
Måske kan du få fat i den brugt
Ellers er det jo egentlig en wysiwyg html editor du efterlyser?

Macromedia har nogle spændende produkter såsom Dreamweaver og Fireworks
http://www.macromedia.com/

UltraEdit
http://www.ultraedit.com/

htmlkit
http://www.chami.com/html-kit/

Måske den her kan give lidt inspiration
http://webdesign.about.com/cs/htmleditors/tp/aatpwyswindows.htm

Jeg har tidligere brugt Visual Interdev, Dreamweaver og Fireworks samt
HTMLKit
I dag bruger jeg Visual Studio .NET og HTMLKit

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-03 21:53

Morten Dall skrev:

> slags, ind til nu har jeg brugt Edit plus, som jo er fin nok,
> men nu er jeg ved at lave en masse med tabeller i tabeller i
> tabeller, og det bliver hurtig meget uoverskugligt,

Først og fremmest skulle du måske overveje at få opdateret dine
html-kundskaber. Indlejrede tabeller lyder unødigt kompliceret -
sideopbygning bør foretages med css.

Det lyder som om du er ude efter et grafisk værktøj der også kan
arbejde med asp. Så vidt jeg ved er Dreamweaver ganske godt - både
som grafisk html-editor og som editor til asp (og asp.net). Visual
Studio kan også arbejde med asp.old (jeg kender ganske lidt til
begge programmer, så tag mine ord med forbehold).

> så det jeg efter lyser er noget hvor man hurtigt kan builde
> sin GUI, lidt ala det man har i visual studio til ASP.NET

Har du allerede visual studio? Har du undersøgt om det også
fungerer til asp.old?

NB: Det ville være noget lettere at læse og besvare dit indlæg hvis
du satte et punktum en gang imellem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Dall

Dato : 04-10-03 22:41

> Først og fremmest skulle du måske overveje at få opdateret dine
> html-kundskaber. Indlejrede tabeller lyder unødigt kompliceret -
> sideopbygning bør foretages med css.

det er ikke fordi jeg ikke kender til CSS.
men prøv at kikke på http://www.balticdyk.dk/asp/login.asp
den logon box er lavet med indlejeret tabeller, grunden til at jeg har gjort
det er at det loader hurtig.
også med et gammel modem.
hvordan mener du det skulle laves, hvis man ikke skal bruge tabeller ?

> Har du allerede visual studio? Har du undersøgt om det også
> fungerer til asp.old?

ja men jeg har det ikke instaleret på min maskine, så jeg tror jeg lige vil
se om jeg kan finde Visual Interdev,

> NB: Det ville være noget lettere at læse og besvare dit indlæg hvis
> du satte et punktum en gang imellem.

det skla jeg huske.

mvh Morten

Fra : Jørgen Müller

Dato : 05-10-03 10:23

tag lige et kig på dette link http://www.asp-faq.dk/article/?id=95

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-10-03 23:22

Morten Dall skrev:

> men prøv at kikke på http://www.balticdyk.dk/asp/login.asp
> den logon box er lavet med indlejeret tabeller, grunden til at
> jeg har gjort det er at det loader hurtig.
> også med et gammel modem.

Siden bliver mindre hvis du laver den som css.

> hvordan mener du det skulle laves, hvis man ikke skal bruge
> tabeller ?

Brug boksmodellen i css til at placere indhold med. Der er brug for
én tabel på den side du har vist - det er til at lave
rækkeopstillingen med de to inputfelter og deres labels (det kan
også gøres uden tabeller, men det er der ikke grund til). Resten
kan klares med en div-boks med passende css.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Dall

Dato : 05-10-03 11:31

> [...]
> også gøres uden tabeller, men det er der ikke grund til). Resten
> kan klares med en div-boks med passende css.

hummm du har sikkert ret, men jeg har lige læst lidt på DIV, jeg kan ikke
lige se hvordan jeg kan bruge det og så spare de indlejeret tabeller.

kunne jeg måske lokke dig til at lave en lille html fil og en css fil som
laver den samme login box vedhjælp af DIV ?

mvh Morten Dall

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-03 15:09

Morten Dall skrev:

> kunne jeg måske lokke dig til at lave en lille html fil og en
> css fil som laver den samme login box vedhjælp af DIV ?

Prøv at sammenligne:

Ny side: <http://damu.dk/jc/usenet/login.shtml>

Gl. side: <http://www.balticdyk.dk/asp/login.asp>

Jeg har centreret boksen - gik ud fra at det var det du ville.
Centreringen vil dog ikke virke i tidligere IE-udgaver. Det kan
ordnes med et lille hack.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-03 15:20

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Ny side: <http://damu.dk/jc/usenet/login.shtml>

Hm - en af de sidste opdateringer jeg lavede fik vist IE til at gå
i selvsving. Øjeblik.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-10-03 15:34

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Hm - en af de sidste opdateringer jeg lavede fik vist IE til at gå
> i selvsving. Øjeblik.

Er det ikke fordi setfocus kaldes før du danner din form?
Jeg får en "object required" og der ser ikke umiddelbart ud til at være en
typo

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-03 15:33

> Hm - en af de sidste opdateringer jeg lavede fik vist IE til
> at gå i selvsving. Øjeblik.

Så skulle den også være der i IE. Der manglede en margenangivelse
på <form>.

NB: Din loginside er ikke sikret mod sql-injection - det er ikke så
godt. Prøv at læse her: <http://asp-faq.dk/article/?id=95>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-03 15:51

Peter Lykkegaard skrev:

> Er det ikke fordi setfocus kaldes før du danner din form?
> Jeg får en "object required" og der ser ikke umiddelbart ud
> til at være en typo

Nej - der er slet ikke javascript på den side jeg har lavet. IE
viste siden uden problemer da jeg offentliggjorde første udgave af
siden. Der var bare to store mørke bjælker over og under tabellen.
Det var fordi IE åbenbart har en ret høj standardværdi for margen i
en form. Opera viste en lille bjælke øverst (og intet nederst),
mens Mozilla slet ikke havde nogen bjælker der.

Som skrevet blev det løst ved eksplicit at sætte margin: 0px på
form-elementet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen