Farveskift - når man trykker på et felt ?
Fra : SpookiePower

Dato : 03-10-03 16:32

Jeg skal have lavet en tabel som skal indeholde flere forskellige farver
i de forskellige felter. Måde det skal gøres på er at der nederst på
siden er feks 5 felter med 5 forskellige farver. Man trykker så
først på den farve man ønsker og så trykker på det felt i tabellen
som skal have den valgte farve. Jeg har prøvet at lege lidt med
onClick-eventen, men er ikke sikker på hvordan den bruges.
Er der nogle som har et råd eller en henvisning til noget mere
info ?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-10-03 23:34

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote
> [...]
> siden er feks 5 felter med 5 forskellige farver. Man trykker så
> først på den farve man ønsker og så trykker på det felt i tabellen

Dit spørgsmål (hvis altså jeg forstår det) hører nok bedre hjemme
i dk.edb.internet.webdesign.clientside. Jeg har lavet et lille eksempel til
dig her:

<http://cartoonhero.dk/dk.edb.internet.webdesign.clientside/tablepaint.html>

Hvis du har problemer med det så prøv at spørge i
dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Jakob Andersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-10-03 00:03

On Fri, 3 Oct 2003 17:31:43 +0200, "SpookiePower"
> [...]

>som skal have den valgte farve. Jeg har prøvet at lege lidt med
>onClick-eventen, men er ikke sikker på hvordan den bruges.

Så vidt jeg kan gennemskue det, er det noget clientside-scripting, du
er på jagt efter. Spørg i gruppen:
dk.edb.internet.webdesign.clientside

- hvis du så bagefter vil gemme de valgte værdier, skal du måske bruge
noget ASP, men ikke i første omgang.

Good luck!

--
Jørn Andersen,