Test om javascript og cookies er enabled
Fra : Lars Ridder

Dato : 03-10-03 12:06

Kan man med ASP teste om brugeren har enabled javascript og cookies?

Mvh
Lars Ridder

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 03-10-03 21:02

Hej Lars

> Kan man med ASP teste om brugeren har enabled javascript og cookies?

Mht. cookies kan du bare forsøge at sætte en cookie og herefter læse den
igen. Hvis du
kan læse den har brugeren enabled cookies... Se evt. her:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/2001050201.asp

Mht. at tjekke javascript... hmmm - don't know!

mvh.
Andreas Slot-Henriksen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-10-03 23:56

On Fri, 3 Oct 2003 22:01:44 +0200, "Andreas Slot-Henriksen"
<andreas.s-h@mail.dk> wrote:

> [...]
>http://activedeveloper.dk/aspdigital/2001050201.asp
>
>Mht. at tjekke javascript... hmmm - don't know!

Principielt nej. (Clientside) JavaScript foregår på brugerens PC. Dvs.
at for at teste det, skal du:
1) sende en side til klienten (brugerens PC), som
2) indeholder noget JavaScript, der kan sende en besked tilbage til
serveren.

Det kan altså ikke foregå i "én arbejdsgang": Du skal sende en test
afsted og modtage svar.

Hvis du har en eller anden login-procedure, eller folk altid kommer
først til en bestemt side, kan du selvfølgelig foretage en test dér og
så lade det gælde for den pågældende session.

Hvis ikke, kan du indbygge testen på alle sider, og så have en
Session-variabel, der bliver sat, når testen er foretaget - og altså
kun sende testen afsted, hvis den endnu ikke er foretaget.

Spørgsmålet er i virkeligheden, om du absolut vil gøre dine sider
afhængige af clientside JavaScript?
Clientside-script er efter min mening udmærket til forskellige
hjælpe-procedurer, som fx pre-vaidering af forms og diverse andet, men
i 99% af tilfældene ville jeg ikke gøre mine sider afhængige af det.

Det er så blot min mening ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,