Access database -
Fra : Martin Egede

Dato : 01-10-03 19:44

Hej!

Jeg er ved at lave en simpel database vha. Access. Når jeg kommer
til update-siden vises følgende fejl i browseren:

--------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge
en opdaterbar forespørgsel.

/acc/update.asp, line 117
---------

Hvad skal jeg gøre?

Mvh.
Martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 01-10-03 21:10

Martin Egede skrev:
> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'
>
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge

Prøv at se her: <URL:http://www.asp-faq.dk/article/?id=4>

/Torben

Fra : Martin Egede

Dato : 02-10-03 00:18

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Prøv at se her: <URL:http://www.asp-faq.dk/article/?id=4>
>
> /Torben

Hmmm... filen ligger på min egen pc og er ikke uploaded til nettet,
hvilket burde gøre at den altid kan gemmes...???

Jeg uploader den lige på nettet, for der har jeg allerede en anden
liggende, som fungerer!!!

I øvrigt mange tak for svaret!

Fra : Torben Brandt

Dato : 02-10-03 00:30

Martin Egede skrev:

> [...]
> hvilket burde gøre at den altid kan gemmes...???
>
> Jeg uploader den lige på nettet, for der har jeg allerede en anden

Selv om filen ligger på din egen computer, så skal du have
skriverettigheder til databasefilen og mappen hvori den ligger.

IIS bruger brugerkontoen IUSR_[maskinnavn], så selv om du har
skriverettigheder, så er det ikke sikkert at IUSR_[maskinnavn]-kontoen
har...

/Torben

Fra : SpookiePower

Dato : 02-10-03 09:04

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> IIS bruger brugerkontoen IUSR_[maskinnavn], så selv om du har
> skriverettigheder, så er det ikke sikkert at IUSR_[maskinnavn]-kontoen
> har...

Hvor giver man brugerkontoen IUSR_[maskinnavn] skriverettighedder ?
Jeg kan give skriverettighedder osv til biblioteket hvori filerne ligger.

Fra : Martin Egede

Dato : 03-10-03 12:24

> [...]
>
> IIS bruger brugerkontoen IUSR_[maskinnavn], så selv om du har
> skriverettigheder, så er det ikke sikkert at IUSR_[maskinnavn]-kontoen

Hmmm... Hvordan gør jeg det? På forhånd tak!

Fra : Torben Brandt

Dato : 03-10-03 17:29

Martin Egede skrev:

> Hmmm... Hvordan gør jeg det? På forhånd tak!

Tja, det kan jeg ikke rigtigt huske :)

Selv om mange i denne gruppe nok ved det, så vil jeg også tro de har
styr på det i dk.edb.system.ms-windows(.server), men prøv at se her:
<URL:http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=b6hb7k%24ikg%241%40news.net.uni-c.dk>
<URL:http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=bidcuj%242h1%241%40sunsite.dk>

Hvis du finder en metode, der virker, så må du gerne vende tilbage.

/Torben

Fra : Martin Egede

Dato : 02-10-03 01:40

Martin Egede wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> hvilket burde gøre at den altid kan gemmes...???
>
> Jeg uploader den lige på nettet, for der har jeg allerede en anden

...tjaa, nu opstod der sgu en ny fejl:

-------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in
criteria expression.
-------------

Hvad betyder mismatch in criteria expression?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-10-03 10:16

Martin Egede skrev:

> Hvad betyder mismatch in criteria expression?

Det betyder at du beder databasen om at sammenligne to datatyper
der ikke umiddelbart kan sammenlignes - typisk et tal og en tekst.

Se her hvordan du kommer videre: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen