ASP diary script og skrive retigheder
Fra : Henry

Dato : 30-09-03 08:00

Jeg har dovnloadet et ASP event diary script
fra http://asp-dev.com/default.asp?page_menu_id=1&page=145

Når jeg kører http://minComputernavn/diary.asp kommer siden med dagbogen god
nok som den skal
men når jeg skal ind og redigerer og tilføje i databasen via *.asp siden får
jeg at vide"
HTTP Error 401
401.1 Unauthorized: Logon Failed

This error indicates that the credentials passed to the server do not match
the credentials required to log on to the server."

det eneste beskrivelse der var med er var

Thanks for downloading the ASP-DEv Diary script.

This is a very simple ASP app, that uses the built in VB Script date
functions to display a calendar, that you can add events to.
All you need to do to install the script, is to open dbcon.asp, and change
the path to the database to that of that on the server.
You must make sure this folder has write permissions set for the IUSER_????
account.

Så det er noget med at jeg skal sætte skrive retigheder - er det i
diary.mdb jeg skal det mon - og hvordan gør jeg ?
det er 6-7 år siden jeg sidst har brugt accesss så jeg husker ikke en dyt
mere om hvordan jeg tildeler skriveretigheder i access.
og ASP er ikke meget bedre jeg skal bare bruge en events kalender i ASP som
jeg kan tilrette lidt.

--Med venlig hilsen og på forhånd tak Henry

Fra : Henry

Dato : 30-09-03 17:34

Nu kom jeg så vidt at jeg fandt et password og hvor den skal ændres bare for
at løbe ind i nye problemer
nu får jeg fejlen i add_date.asp ;-(

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

a.. Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
opdaterbar forespørgsel.
/add_date.asp, line 30

b.. Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)

c.. Side:
POST 58 bytes to /add_date.asp

d.. POST Data:
txt=hej&pword=test&view_date=8-October-2003&submit1=Submit

e.. Klokkeslæt:
30 September 2003, 18:23:35 u

Add_date filen ser sådan ud og linie 30 er der hvor der står
"my_conn.Execute (strSql)"

<!--#INCLUDE FILE="dbcon.asp" -->
<%
Session.LCID = 2057
if Request.Form("pword") <> "test" then
Response.AddHeader "401.1 Unauthorized: ", "401.1"
Response.Write "<H2>HTTP Error 401</H2><P><STRONG>401.1 Unauthorized: Logon
Failed</STRONG></P><P>This error indicates that the credentials passed to
the server do not match the credentials required to log on to the
server.</P>"
Response.End
End if

Function ChkString(string)
if string = "" then string = " "
ChkString = Replace(string, "'", "''")
End Function

set my_conn= Server.CreateObject("ADODB.Connection")
my_Conn.Open DBCon

' Check to see if it's a new record to be added or an old one to update
StrSql= "Select * from diary where dte = #" & Request("view_Date") & "#"
set rs = my_conn.Execute (StrSql)

if rs.BOF or rs.EOF then ' No records found. i.e. New record
StrSql ="INSERT INTO diary (dte, text_field) values (#" &
request("view_date") & "#, '" & chkString(request("txt")) & "')"
else ' Record found. i.e. update record.
StrSql = "UPDATE diary SET diary.dte = #" & request("view_date") & "#,
text_field = '" & chkString(request("txt")) & "' WHERE id = " & rs("id")
End If

my_conn.Execute (strSql)

my_Conn.Close
set my_conn = nothing

Response.Redirect ("diary.asp?view_date=" & request("view_date"))

%>

Er der nogen der kan sige hvad der så nu mon er galt.

Den køre på en access database - eller rettelse den skulle gerne komme til
det

Mvh
Henry

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 01-10-03 12:27

Hej, Henry!

Fejlen opstår typisk, hvis databasen er skrivebeskyttet på en eller anden
måde. Da jeg kan se, at du kører på et NT-system, skyldes det ofte, at
internetbrugeren ikke har skriverettigheder i den mappe, hvor databasen
ligger. Den pågældende bruger oprettes under installationen af weberveren og
hedder

IUSR_mincomputer

Mvh

C@rsten

Fra : Henry

Dato : 03-10-03 12:52

"Carsten Pedersen" <c.pedersen@dgm-sdg.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> internetbrugeren ikke har skriverettigheder i den mappe, hvor databasen
> ligger. Den pågældende bruger oprettes under installationen af weberveren

Mange tak det er korrekt - og var nemlig lige det der var galt.
Mvh
Henry