Slette flere rækker fra en tabel ?
Fra : SpookiePower

Dato : 28-09-03 19:21

Jeg vil forsøge at lave en asp side der viser indholdet af
en enkelt tabel. På denne side skal det være muligt at afkydse
en eller flere forskellige rækker som der skal slettes fra
databasen. Hvis der vælges een række der skal slettes er
det intet problem, men hvis brugeren vælger to eller flere
rækker der skal slettes er jeg i tvivl om hvordan SQL
sætningen skal opbygges. Min ide er en løkke der køres
igennem det antal gange som der er rækker der ønskes
slettet og for hver gennemkørsel tilføjes der en ekstra
betingelse til SQL sætningen, som feks -

DELETE FROM tabel1 WHERE nummer = x,y,z.........

Er det noget der kan lade sig gøre, eller kan det gøres nemmere ?

Fra : Juhl

Dato : 28-09-03 20:00

SpookiePower wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> DELETE FROM tabel1 WHERE nummer = x,y,z.........
>
> Er det noget der kan lade sig gøre, eller kan det gøres nemmere ?

Der findes forskellige måder at løse dette problem på. Men jeg
bruger somregel <form method="get"> metoden.
Derefter laver du en checkbox for hver ting som skal slettes, evt
med en løkke. De checkboxs du laver skal have samme navn.

<input type="checkbox" name="juhl" value="id nummer fra databasen"
/>

så laver du en submit knap, og når du submiter vil det se ca sådan
her ud:

asp?juhl=29&juhl=28&juhl=27

Den side du nu har sat i action i din form laver du:

if(Request.QueryString("juhl") <> "") then
varID = Request.QueryString("juhl")

"Delete from xxx WHERE juhl IN (" + Replace(varID, "'", "''") + ") "

end if

Dette er en grov skitsel, men håber det hjælper dig på vej.. :)

\\ Juhl

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-09-03 05:04

On Sun, 28 Sep 2003 20:20:53 +0200, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil forsøge at lave en asp side der viser indholdet af
>en enkelt tabel.

Prøv at tage et kig på:
<url: http://www.2enetworx.com/dev/projects/tableeditor.asp>

Det kan måske spare dig for noget arbejde - elller du kan blive
inspireret af den.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars Linde

Dato : 29-09-03 12:40

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> DELETE FROM tabel1 WHERE nummer = x,y,z.........
>
> Er det noget der kan lade sig gøre, eller kan det gøres nemmere ?

Jeps!
Lav en liste over numre der skal slettes separeret af komma,

f.eks.
<%
Dim minsletteliste
Dim sql
minsletteliste = "2,6,9,23,45"

sql = "DELETE FROM tabel1 WHERE nummer IN (" & minsletteliste & ")"
conn.execute(sql)

%>