index - htm / asp
Fra : Is

Dato : 28-09-03 18:24

Hej

Er det ligemeget om index filen er en htm. eller asp fil ??

Jeg har forsøgte at lave indexsiden så der hvis der var morgen stod
godmorgen og velkommen, og om aftenen stod, godaften ...
Det så ud som om den ikke var meget for at hente index.asp, men det er måske
af andre årsager ???

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-09-03 18:25

Is wrote:
> Er det ligemeget om index filen er en htm. eller asp fil ??

Nej, typisk vil ASP'en kun blive fortolket hvis den hedder .asp

> [...]
> godmorgen og velkommen, og om aftenen stod, godaften ...
> Det så ud som om den ikke var meget for at hente index.asp, men det er måske

Hvad sker der mere præcist? Viser den blot koden til det script eller?

mvh
Johan

Fra : Is

Dato : 28-09-03 19:10

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse

> Nej, typisk vil ASP'en kun blive fortolket hvis den hedder .asp
---
ja, det er jeg klar over

> Hvad sker der mere præcist? Viser den blot koden til det script eller?
---
men jeg har en der hedder index.htm -- den har jeg byggert videre på så den
skriver godmorgen/godaften ud fra klokken:

dim medd, myTime

myTime = hour(now)

Select Case myTime
Case 5
medd = "Godmorgen og"
Case 6
medd = "Godmorgen og"
Case 7
medd = "Godmorgen og"
osv.

og senere:
---

denne fil har jeg så gemt som index.asp

det virker når jeg tester lokalt, men når jeg oploader index.asp, og sletter
index.htm, så kan jeg slet ikke se hjemmesiden.

men måden du spørget på, lyder som om der intet er til hinder for at en
index fil kan hedde index.asp ???

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-03 20:27

Is skrev:

> men måden du spørget på, lyder som om der intet er til hinder
> for at en index fil kan hedde index.asp ???

Det afhænger af opsætningen på serveren. Det er serveren der afgør
hvilke(n) fil(er) der skal kigges efter hvis der angives en
ufuldstændig adresse (en adresse på en mappe).

Prøv med default.asp - det er så vidt jeg husker det standardnavn
som IIS er født med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Is

Dato : 28-09-03 21:19

> [...]
> ufuldstændig adresse (en adresse på en mappe).
>
> Prøv med default.asp - det er så vidt jeg husker det standardnavn

index siden gemt som :default.asp og index.htm slettet

Det hjalp ikke !

der komme følgende, hvis jeg vil besøge web siden

§
siden kan ikke vises...

HTTP 500 - Intern serverfejl
Internet Explorer
Straks jeg uploader index.htm, kan jeg besøge siden.

er det bedre hvis jeg laver en:
og så bare kalder siden noget andet .asp ???

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Is

Dato : 28-09-03 22:33

> [...]
> Straks jeg uploader index.htm, kan jeg besøge siden.
>
> er det bedre hvis jeg laver en:
> og så bare kalder siden noget andet .asp ???

----

Når det kommer til stykker er det måske fordi jeg har valgt et for billigt
webhotel ! jeg har lavet en del af webstedet beskyttet ved login, det kan
jeg heller ikke komme ind i , såååå jeg prøver om det går bedre i morgen

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Anon

Dato : 28-09-03 22:46

> HTTP 500 - Intern serverfejl
> Internet Explorer
> Straks jeg uploader index.htm, kan jeg besøge siden.

Er du sikker på der ikke er fejl i asp-filen? Ovenstående er da vist en
typisk fortolker-fejl...

Anon

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-03 11:32

Is skrev:

> index siden gemt som :default.asp og index.htm slettet

> Det hjalp ikke !

Jo.

> der komme følgende, hvis jeg vil besøge web siden

> HTTP 500 - Intern serverfejl
> Internet Explorer

Det er et tegn på at IIS forsøger at vise en asp-fil, men ikke kan
på grund af en fejl i filen. Du er altså kommet længere end før.

> Straks jeg uploader index.htm, kan jeg besøge siden.

Ja - html-filer kan ikke indeholde asp-fejl (de kan godt indeholde
fejl, men i de fleste tilfælde kan de godt vises).

Du skal finde ud af hvad fejlen er i dit asp-dokument. I første
omgang skal du have vist en rigtig fejlmeddelelse - se her hvordan
det gøres: <http://asp-faq.dk/article/?id=45>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Is

Dato : 29-09-03 21:11

> [...]
>
> Ja - html-filer kan ikke indeholde asp-fejl (de kan godt indeholde
> fejl, men i de fleste tilfælde kan de godt vises).
i dette tilfælde er ".asp delen" slet ikke med i index.htm

> Du skal finde ud af hvad fejlen er i dit asp-dokument. I første
> omgang skal du have vist en rigtig fejlmeddelelse - se her hvordan
> det gøres: <http://asp-faq.dk/article/?id=45>.
---
Det er ikke nødvendigt ! efter første forsøg på at oploade virker det bare,
så jeg går ud fra at det var en server fejl

Men tak for budene.

--
Venlig hilsen
Erik Isager