et sjovt spørgsmål og en usædvanlig løsnin~
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-10-03 23:47

Der er blevet spurgt om, hvordan man overfører et worddokument til
FrontPage og samtidig bevarer formatteringen.
Den normale procedure er blot at gå til indsæt, finde word.filen og
så derfra sætte dokumentet ind. Herved konverteres der automatisk
til HTML-kodning og formatteringen bevares.

Nu er der en, der fortæller mig, at man blot kan gemme .doc-filen
på webserven og lave et link til den. Det virker også, men er der
ikke en hage ved den fremgangsmåde?

--
ahw

Fra : Denn!s H

Dato : 23-10-03 09:32

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så derfra sætte dokumentet ind. Herved konverteres der automatisk
> til HTML-kodning og formatteringen bevares.

Jeg benyttede mig i lang tid af denne metode. Virker fint.
Fordelen er at du kan nøjes med at operere med html-versionen.
Du behøves ikke at have en doc version som master.
Ulempen er hvis dokumentet indholder f.eks. grafik elementer,
så oprettes der en mappe som hører til html-dokumentet.
Du kan altid gemme html-version i som doc-version igen.

> Nu er der en, der fortæller mig, at man blot kan gemme .doc-filen
> på webserven og lave et link til den. Det virker også, men er der
> ikke en hage ved den fremgangsmåde?

Det kræver at læseren har Word eller Wordviewer installeret.
Du kan derfor have et link, så din brugere kan downlade Wordviewer
i tilfælde af at de ikke har Word.

I dag bruger jeg PDF-filer, fordi alle kan få adgang til Acrobat Reader,
filerne kan ende med at fylde mindre afhængit af indhold og inkluderede
skrifttyper,
filen kan beskyttes i forskellige niveauer med password samt at layout og
kvalitet
stemmer overens med kilde-filen.

/Denn!s

Fra : Arne H. Wilstrup