virker i IE men ikke i Mozilla - location.~
Fra : Joe

Dato : 29-10-03 14:19

Denne lille function virker under IE men ikke i mozilla....
Hvad gør jeg forkert?

<SCRIPT language="javascript">
function sort(sb)
{
location.href("index.php?sort="+sb+"&az=<? echo $az; ?>"); }
</SCRIPT>

VH Joe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-10-03 14:29

Joe skrev:

> Denne lille function virker under IE men ikke i mozilla....
> Hvad gør jeg forkert?

Et link til et onlineeksempel vil gøre det langt lettere at hjælpe.

> <SCRIPT language="javascript">

Der mangler en type-attribut til script-koden (det er nu ikke
derfor det ikke virker).

> function sort(sb)
> {
> location.href("index.php?sort="+sb+"&az=<? echo $az; ?>"); }

Hvad bliver ovenstående til i den htmlkode der sendes til
browseren? (php-kommandoen ses kun serverside).

NB: Har du prøvet at skrive "javascript:" i Mozillas adresselinje?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Joe

Dato : 29-10-03 14:51

>Hvad bliver ovenstående til i den htmlkode der sendes til
>browseren? (php-kommandoen ses kun serverside).

Jeg kan godt se det kan være lidt kryptisk derfor en mere detaljeret
beskrivelse herunder.

<!-- script -->
<script type="text/javascript">
function sort(sb)
{
location.href("index.php?sort="+sb+"&az=<? echo $az; ?>");
}
</script>
<!-- script -->

index.php?sort="+sb+"&az=<? echo $az; ?> =

index.php?sort=navn på en tabel&az=asc/desc

hvor asc/desc er måden hvorpå der skal sorteret i en sql forespørgsel.

scriptet kaldes således:

scriptet kan testes her:

http://80.199.38.122/fjordager/index.php

og virker som sagt i IE, men ikke i Mozilla.

VH Joe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-10-03 15:09

Joe skrev:

> scriptet kan testes her:
>
> http://80.199.38.122/fjordager/index.php

Takker. En javascript-konsol på siden giver følgende
fejlmeddelelse:

Error: location.href is not a function
Source File: http://80.199.38.122/fjordager/index.php
Line: 71

Jeg vil skyde på at du kan komme videre ved at bruge følgende
syntaks:

   location.href = "index.php?sort="+sb+"&az=<? echo $az; ?>"

- men det er ikke testet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Joe

Dato : 29-10-03 16:25

Denne løsning virker:

<script type="text/javascript">
function sort(sb)
{
window.location="index.php?sort="+sb+"&az=<? echo $az; ?>";
}
</script>

Jeg ved ikke hvorfor det virker på den anden måde i IE
['location.href()'], men der er jo så meget inkonsistens mellem browsere
så...... overstående trick virker i hvert fald både IE og Mozilla.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-10-03 11:04

Joe skrev:

> Jeg ved ikke hvorfor det virker på den anden måde i IE
> ['location.href()'],

IE tolererer en del mere end mange andre browsere.

> men der er jo så meget inkonsistens mellem browsere så......

Der er en masse IE-specifikke scriptmuligheder som ikke
understøttes andre steder. Hvis man holder sig til standard
javascript, skulle det gerne virke i alle nyere browsere.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen