Image Map/javascript, virker i NS ikke i I~
Fra : Peter Højbak Tilsted

Dato : 28-10-03 23:25

Hej

Jeg prøver at hjælpe en kammerat med et problem.

Han laver en hjemmeside hvor man skal kunne vælge sig et sommerhus, ved at
klikke sig frem på et kort over danmark.

Jeg har lagt eksemplet her

http://www.olstykke-fodbold.dk/tst/html.htm

klik ikke endnu !!!!!

Hvis man klikker på sjælland, brager IE ned og tager alle åbne IE vinduer
med, så vær sikker på det ikke gør noget at den lukker, før du klikker.

hvis man istedet vælger sjælland via dropdown menuerne, virker alt ok.

Som sagt virker det fint i Netscape og så vidt vi kan se er det samme kode
der benyttes.

Hvis nogen vil hjælpe har jeg lagt al koden i en zip fil her
http://www.olstykke-fodbold.dk/tst/tst.zip

hvis du har kørt linket har du set en alert hvor der står "færdig med
'mapselect'"

Det er det allersidste der sker, der bliver ikke kørt mere script kode.

Hvis du har kørt det, vil du også se at den har skiftet billedet, udfyldt
dropdown og i det hele taget gjort hvad den skulle.

fejlen er jo også lidt mere alvorlig end normalt. den crasher istedet for at
sige scriptfejl.

Jeg er steppet igennem koden med en debugger og AL kode afvikles korrekt,
det er når man vender tilbage til browserskærmen, det går galt, og det er i
mshtml.dll det går galt.

Det kunne tyde på at det simpelthen er opbygningen af MAP DIV Og så videre
som IE ikke kan kapere.

Jeg kan ikke finde een eneste fejl og det fungerer upåklageligt i alle andre
browsere jeg har installeret (Mozilla, Netscape 5, netscape 7, Opera,
Firebird.)

håber i vil kigge med eller kender til hvad der kan får IE til at crashe

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-10-03 23:30

Peter Højbak Tilsted <webmaster@olstykke-fodbold.dk> skrev:

> håber i vil kigge med eller kender til hvad der kan får
> IE til at crashe

Prøv at validere koden - det kan jo være noget helt andet
end det du tror.

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.olstykke-fodbo
ld.dk%2Ftst%2Fhtml.htm&warnings=yes

skriver en masse om "improper nesting of elements" som
godt kunne have betydning for sidens afvikling.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-03 23:36

Peter Højbak Tilsted skrev:

> Jeg kan ikke finde een eneste fejl og det fungerer
> upåklageligt i alle andre browsere jeg har installeret
> (Mozilla, Netscape 5, netscape 7, Opera, Firebird.)

Start med at validere din html-kode.

Der er hverken angivet doctype eller tegnsæt, men hvis man antager
at det er HTML 4.01 transitional (det er hvad browseren gør når der
ikke angives andet), så er der masse </IMG>-, </AREA> og </INPUT>-
koder der ikke skal være der. Der er også nogle <xsl>-koder der
ikke skal være der.

Hvis det i stedet skal forestille xhtml, er det en fejl at
hovedparten af koderne står med stort.

Du kan se hvor galt det står til her:
<http://shor.ter.dk/864456443>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Tilsted

Dato : 29-10-03 09:23

> Du kan se hvor galt det står til her:
> <http://shor.ter.dk/864456443>

Ja det er jo ikke for godt

vi starter forfra med html delen og ser om det hjælper

takker til jer begge