Excel diagram på hjemmeside med direkte op~
Fra : Lix

Dato : 27-10-03 18:18

Hej NG

Jeg vil gerne vise et excel diagram /graf på min hjemmeside. Ikke sådan at
man skal klikke på noget for at se det, det skal blot være på forsiden. Og
det skal helst opdatere sig selv, når jeg ændre i excel filen.

Kan man det? Hvordan?

Mvh Lise

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-10-03 19:19

Lix wrote :

> [...]
> sådan at man skal klikke på noget for at se det, det skal blot være på
> forsiden. Og det skal helst opdatere sig selv, når jeg ændre i excel

Hvorfor bruger du ikke den tråd du allerede har oprettet til dit spørgsmål?

I øvrigt: du bruger emailadressen adressen . duer @ ikke . dk . Hvis det
ikke er "dit eget domæne/emailadresse", så vær opmærksom på du forårsager
unødigt megen belastning af deres servere. Brug i stedet en adresse der er
din egen og maskér den evt med NOSPAM eller udskift .dk med .invalid

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=ikke.dk&pageid=82
&action=cmsview&lang=da

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-10-03 15:36

Lix wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> man skal klikke på noget for at se det, det skal blot være på forsiden. Og
> det skal helst opdatere sig selv, når jeg ændre i excel filen.

Jeg gør det med en accessdatabase, ganske enkelt ved hver gang man lukker for
databasen, bliver datafilen på ny smidt op på siden, og overskriver den
gamle.
open ipadresse
brugernavn
kodeord
del filnavn.xls (eller hvad endelsen på din fil er)

put sti_til_fil_på_din_maskine -f.eks o:\Reparationer\Access\rep_Data.mdb

bye

/Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-10-03 16:02

Thomas Pedersen wrote :

> [...]
> brugernavn
> kodeord
> del filnavn.xls (eller hvad endelsen på din fil er)

Hvis Lix (eller Lise som hun tidligere hed) havde brugt den oprindelige
tråd hun havde lavet, så ville du have kunne se i indlægget <31lgb.35624
$Hb.555204@news4.e.nsc.no> at der allerede er blevet foreslået dette (i
hvert fald samme teknik), men det kunne Lise ikke bruge.

Fra : Lix

Dato : 29-10-03 17:39

Det må du undskylde Jesper - jeg skriver igen, fordi jeg ikke fik svar, mens
jeg kunne se meddelelsen på min skærm. Jeg ved ikke om man kan sætte ng op
til at hente flere tråde -jeg kan i hvert fald ikke finde ud af det!

Ok, tak for tippet vedr. min e-mail adresse!

Mvh Lise