Linien "Udført"!? / statuslinien eller sta~
Fra : Hasse Nielsen

Dato : 18-10-03 18:58

Hey

Jeg sidder og bixer med at få en tekst-linie til at "rulle" i det
felt hvor der står "udført" EFTER EN SIDE ER UPLOADED!

-tror den kaldes en statusbar/linie...eller noget!?

Men hvad hedder den og hvad er det lige jeg skal bruge for at få
en tekst/telefon nr./nyhed mm. til at stå der??

Håber I ved det...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Fynbo

Dato : 18-10-03 19:54

Her er et..

<script LANGUAGE="JavaScript">

<!--Hide from old browsers
var speed = 50
var pause = 2000
var timerID = null
var bannerRunning = false
var ar = new Array()

ar[0] = "Din Tekst her"
ar[1] = "Din Tekst her"
ar[2] = "Din Tekst her"
ar[3] = "Din Tekst her"
ar[4] = "Din Tekst her"
ar[5] = "Din Tekst her"
ar[6] = "Din Tekst her"

var currentMessage = 0
var offset = 0
function stopBanner() {
if (bannerRunning)
clearTimeout(timerID)
bannerRunning = false
}
function startBanner() {
stopBanner()
showBanner()
}
function showBanner() {
var text = ar[currentMessage]
if (offset < text.length) {
if (text.charAt(offset) == " ")
offset++

var partialMessage = text.substring(0, offset + 1)
window.status = partialMessage
offset++
timerID = setTimeout("showBanner()", speed)
bannerRunning = true
} else {
offset = 0
currentMessage++
if (currentMessage == ar.length)
currentMessage = 0
timerID = setTimeout("showBanner()", pause)
bannerRunning = true
}
}
// -->
</script>

Insættes i <head>....
Vil du ha flere eller færre linier sletter eller tilføjer du bare "ar"
linierne startende fra ar [6]

Fynbo

Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-10-03 19:54

> -tror den kaldes en statusbar/linie...eller noget!?
>
> Men hvad hedder den og hvad er det lige jeg skal bruge for at få
> en tekst/telefon nr./nyhed mm. til at stå der??
>
> Håber I ved det...

Det kaldes rigtig nok en statusbar tekst og der findes mange slags, men bla.
html.dk har en på dette link
http://www.html.dk/scripts/javascript/00003/

venlig hilsen Jesper c",)

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-10-03 12:16

> Jeg sidder og bixer med at få en tekst-linie til at "rulle" i det
> felt hvor der står "udført" EFTER EN SIDE ER UPLOADED!
>
> -tror den kaldes en statusbar/linie...eller noget!?

Du har jo fået et par svar, men staturbaren kan tilgåes med window.status

Jeg vil også lige gøre dig opmærksom på, at det er 'pisse' irriterende at få
sin statusbar ødelagt af tekst.
Brug selve siden til at bringe dig budskab, og ikke statuslinien. Den bruges
til meget andet, og må ikke ødelægges for brugeren.

--
Benny