quiz i javascript
Fra : Jesper

Dato : 18-10-03 11:31

Hejsa

Jeg forsøger at lave en lille quiz, hvor der skal loades et nyt
spørgsmål når man har svaret på det første er korrekt.

http://www.persillesovs.dk/udvikling/test2.htm

Jeg er helt ny i det med javascripts, så der er sikkert flere problemer
i den måde jeg har grebet det an på. Jeg er blandt andet i tvivl om
hvorvidt document.write indebærer at mine variable initialiseres igen.

Kan jeg få nogle tips til hvordan jeg laver sådan en quiz?

Mvh. Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-10-03 18:19

http://freephile.com/downloads/openQuiz/openQuiz.html
--
Knud

Fra : Jørgen Müller

Dato : 19-10-03 07:00

Jesper skrev:
> [...]
>hvorvidt document.write indebærer at mine variable initialiseres igen.

>Kan jeg få nogle tips til hvordan jeg laver sådan en quiz?

I bogen Beginning JavaScript af Paul Wilton og udgivet på wrox forlag er den
gennemgående applikation en Trivia Quiz, så når du har læst hele bogen, vil
du være i stand til at lave din egen! Der er kun 1000 sider.

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller