Virker style.display i Netscape?
Fra : JJ

Dato : 15-10-03 11:41

Jeg har en ASP-side der inkluderer en js-fil, som indeholder funktioner der
sætter

obj.style.display="none";
og
obj.style.display="";

Disse virker fint i IE, men ikke i NS 7.1 - er det min fejl?

mvh
///JJ

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-10-03 12:12

"JJ" <nomail@here.dk> writes:

> [...]
> og
> obj.style.display="";
>
> Disse virker fint i IE, men ikke i NS 7.1 - er det min fejl?

Sandsynligvis.

Du har ikke fortalt os hvad variablen "obj" indeholder og hvordan
den værdi bliver fundet. Hvis "obj" er initaliseret forkert (eller
slet ikke), så virker det selvfølgelig ikke.

Du har ikke fortalt os hvad der går galt i NS 7.1 (som giver meget
brugbare fejlmeddelelser hvis der er noget galt med din Javascript).

NS 7.1 er baseret på Mozilla-browseren, som nok er den browser der
følger standarderne bedst (skarpt forfulgt af Opera). Hvis din kode
følger standarderne (Typisk W3C DOM) så vil det med overvældende
sandsynlighed virke i Mozilla.

/L

Fra : JJ

Dato : 15-10-03 12:32

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message

> Sandsynligvis.
>
> Du har ikke fortalt os hvad variablen "obj" indeholder og hvordan
> den værdi bliver fundet. Hvis "obj" er initaliseret forkert (eller
> slet ikke), så virker det selvfølgelig ikke.

Det er jeg klar over. :)

> Du har ikke fortalt os hvad der går galt i NS 7.1 (som giver meget
> brugbare fejlmeddelelser hvis der er noget galt med din Javascript).

Ikke hos mig - der kommer intet?! Derfor kan jeg ikke rigtig vide om det er
en fejl eller en mangel. Hvordan slår man fejlmeddelelser til - jeg kan ikke
finde det i NS' indstillinger.

mvh
///JJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-10-03 12:42

JJ skrev:

> Ikke hos mig - der kommer intet?! Derfor kan jeg ikke rigtig
> vide om det er en fejl eller en mangel. Hvordan slår man
> fejlmeddelelser til - jeg kan ikke finde det i NS'
> indstillinger.

Prøv at skrive "javascript:" i adresselinjen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JJ

Dato : 15-10-03 12:45

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Prøv at skrive "javascript:" i adresselinjen.

Blæret! Det gav mig lidt at gå efter - jeg skriver mere når jeg har
indkredset problemet...

mvh
///JJ

Fra : JJ

Dato : 16-10-03 12:33

"JJ" <nomail@here.dk> wrote in message
> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

Det lykkedes mig at finde fejlen i går. Netscape undestøtter fint fx.
style.display="none" osv.

html:

Min fejl var at hvor IE kan håndtere denne type javascript-kode:

javascript:
obj.style.display="none";

skal NS have den således:

document.getElementById(obj).style.display="none";

Jeg har aldrig rigtig lavet hjemmesider specielt til NS/Mozilla (uanset om
de så følger standarderne mere korrekt end IE).
Tak for hjælpen.

mvh
///JJ

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 16-10-03 13:27

JJ wrote:

> [...]
>
> Jeg har aldrig rigtig lavet hjemmesider specielt til NS/Mozilla (uanset om
> de så følger standarderne mere korrekt end IE).

Du kan se her at alle nyere browsere inkl. IE forstå getElementById. (IE5+ win, IE5.2 Mac, Moz,
Safari, Opera 7, iCab 2.8.2)
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/w3c_core.html

Så det er bare om at droppe det gamle forældet og begynde at kode efter standarderne

Hintzmann c",)

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 15-10-03 14:33

> obj.style.display="none";
> og
> obj.style.display="";
>
> Disse virker fint i IE, men ikke i NS 7.1 - er det min fejl?

Den attribut hedder svjh "visibility" i Mozillakloner

Morten

Fra : JJ

Dato : 15-10-03 12:45

"Morten Winkler Jørgensen" <mwj@INGEN_SPAM_TIL_MIG.mip.sdu.dk> wrote in
message news:bmjb4j$msu$1@news.net.uni-c.dk...

> Den attribut hedder svjh "visibility" i Mozillakloner

Det har jeg også læst, og den afprøver jeg også - vender tilbage når jeg har
fundet en løsning....

mvh
///JJ

Fra : JJ

Dato : 16-10-03 12:34

> [...]
> message news:bmjb4j$msu$1@news.net.uni-c.dk...

> Det har jeg også læst, og den afprøver jeg også - vender tilbage når jeg

Løsning postet i tråden længere oppe.
mvh
///JJ

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-10-03 13:35

Morten Winkler Jørgensen <mwj@INGEN_SPAM_TIL_MIG.mip.sdu.dk> writes:

> Den attribut hedder svjh "visibility" i Mozillakloner

Nej, det er to forskellige CSS-egenskaber.

CSS-egenskaben "display" har bl.a. følgende mulige værdier:
"block", "inline", "none"

CSS-egenskaben "visiblity" har to mulige værdier: "visible" og
"hidden" (I Netscape 4 virker "hide" og "show" *også*, men de
er forældede).

Objektets style-egenskab svarer til style-attributten i HTML.
At sætte en egenskab til den tomme streng svarer til ikke at have
skrevet den i attributten, og vil typisk betyde at elementet
får sin standard-udseende.

/L

Fra : René Lønstrup

Dato : 15-10-03 13:59

JJ wrote:
> obj.style.display="none";
> og
> obj.style.display="";
>
> Disse virker fint i IE, men ikke i NS 7.1 - er det min fejl?

Formentligt..

http://www.rel7star.dk/misc/test/display-test.html ... virker ihvertfald
fint på min winXP-maskine i både IE6, Opera 7.20 og Mozilla 1.4 (men jeg må
indrømme at jeg ikke har NS 7.1 installeret pt., men jeg mindes ikke at den
opfører sig anderledes end Mozilla)

--
Mvh René Lønstrup
min web: http://www.rel7star.dk?r=usenet