Kan man det?
Fra : Fynbo

Dato : 11-10-03 11:50

Kan man lave et nedtællingsscript der når en bestemt dato
er nået så starter et nyt script?...Det er til min datters hjemmeside..
Vil gerne have at når hun har fødselsdag så starter scriptet med flag
der daler ned over siden..

Fynbo

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 11-10-03 13:27

Hej Fynbo,

den praktiske implementering kan jeg ikke lige give dig,
men du kan bruge date-objektet til at læse dato'en.
Det er dog afhængigt af, at den besøgenes ur er indstillet
til den korrekte dag.

Jeg har fundet dette script, som fortæller hvor lang tid der
er til en bestemt dato - det kan måske give dig nogle ideer

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript"><!--
function y2k(number) { return (number < 1000) ? number + 1900 : number; }

function timeTillDate(whenDay,whenMonth,whenYear) {
var now = new Date();
var then = new Date(y2k(whenYear),whenMonth-1,whenDay);

var difference =
Date.UTC(y2k(then.getYear()),then.getMonth(),then.getDate(),0,0,0) -

Date.UTC(y2k(now.getYear()),now.getMonth(),now.getDate(),0,0,0);

return difference/(1000*60*60*24);
}

document.write(timeTillDate(31,12,1998));
//--></SCRIPT>
God weekend--Kasper

Fra : Fynbo

Dato : 11-10-03 13:51

Har et script magen til, men skal ha fundet ud af at kombinerer
de to ting.. Se evt. http://katrineandersen.1go.dk

Fynbo
"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:3f87f720$0$26138$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...