Spørgsmål vedr. pop-ups
Fra : Belial

Dato : 08-10-03 23:23

Jeg vil på en side gerne have lavet pop-ups på alle siderne på et site for
at sikre, at man, lige meget hvilken side man kommer ind på fra
søgemaskinerne, er sikker på at støde ind i en pop-up. Det er dog
naturligvis ikke godt at gøre det på denne måde, da brugeren så igen vil
støde ind i samme pop-up, hvis han besøger en anden side på hjemmesiden.

Derfor vil jeg gerne høre, om det kan lade sig gøre at lave noget der
tjecker om pop-uppen har været vist for brugeren, og hvis den har, så skal
pop-uppen ikke vises igen?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-10-03 23:37

Belial wrote :

> [...]
>
> Derfor vil jeg gerne høre, om det kan lade sig gøre at lave noget der
> tjecker om pop-uppen har været vist for brugeren, og hvis den har, så

sæt en cookie ved pop-up og check om den er sat inden du generer brugerne.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Tillykke, Frederik og Mary

Fra : Belial

Dato : 09-10-03 12:14

> sæt en cookie ved pop-up og check om den er sat inden du generer brugerne.

Er det noget der skal gøres med JavaScript eller noget andet? Findes der et
eksempel et sted på nettet med cookies? Har nemlig aldrig prøvet det før....

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-10-03 15:59

http://www.cookiecentral.com/

Fra : Belial

Dato : 09-10-03 12:14

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-10-03 12:28

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> writes:

[sæt en cookie]
> Er det noget der skal gøres med JavaScript eller noget andet?

I dette tilfælde skal du bruge Javascript.

> Findes der et eksempel et sted på nettet med cookies? Har nemlig
> aldrig prøvet det før....

Sikkert :) Jeg kan aldrig finde nogen når jeg leder, så her er et
eksempel:

--- sæt cookie "fo" til strengen s ---
var expiraryDate = new Date();
expiraryDate.setDate(expiraryDate.getDate()+30); // 30 dage til udløb

document.cookie = "foo="+escape(s)+
";expires="+expiraryDate.toUTCString()+
";path=/";
---

Når man skal læse cookien igen, så skal man vide at document.cookie
returnerer en streng der indeholder alle cookies til denne side. Den
er på formen
name1=value1;name2=value2;...;namen=valuen
Jeg bruger noget generelt kode til at pille strengen i stykker og lave
et array.

--- læs cookie "foo" ---
var cookieObj = new Object;
var cookieArr = document.cookie.split("; ");
for (var i in cookieArr) {
var cookiePair = cookieArr[i].split("=");
cookieObj[cookiePair[0]]=unescape(cookiePair[1]);
}
alert(cookieObj['foo']);
---

Håber det er brugbart.