Størrelse af vinduer
Fra : Jakob Laursen

Dato : 07-10-03 16:34

Jeg vil gerne kunne kalde et nyt vindue med fastfrossen størrelse. Hvordan
gør man det? (Uden værktøjslinier osv.)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-03 19:41

"Jakob Laursen" <mail@vises.ikke> skrev :

>Jeg vil gerne kunne kalde et nyt vindue med fastfrossen størrelse. Hvordan
>gør man det? (Uden værktøjslinier osv.)

Brug wizarden på
http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm.
--
Knud

Fra : René Poulsen

Dato : 07-10-03 19:45

Jakob Laursen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Jeg vil gerne kunne kalde et nyt vindue med fastfrossen størrelse. Hvordan
> gør man det? (Uden værktøjslinier osv.)

Hejsa!

prøv med dette:

<script language="javascript">
function Open() {
window.open('filnavn.htm','new','width=300 height=150 location=no
menubars=no toolbar=no')
}
</script>

Jeg tror nok at de fleste 'ting' forsvinder fra toppen - altså menubare,
adresselinjen osv... men jeg har på fornemmelsen at der mangler et eller
andet, men kan bare ikke komme i tanker om hvad

Skal nok lige skrive igen hvis jeg kan finde det i mit rod på min computer

/René

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-10-03 23:06

René Poulsen <fcpoulsen@hotmail.com> writes:

> <script language="javascript">

<script type="text/javascript">

I HTML 4 er type-attributten påkrævet, mens language-attributten er
ved at blive udfaset.

> function Open() {
> window.open('filnavn.htm','new','width=300 height=150 location=no
> menubars=no toolbar=no')

Konfigurationerne i det tredje argument skal adskilles af kommaer, ikke
mellemrum. Man skal generelt undgå mellemrum, da nogle browsere kløjs
i dem.

> }
> </script>

Det skulle nok være "Open()", med stort O.

Undgå så vidt muligt javascriptseudoprotokollen. Dens formål er at
returnere en streng der bliver det nye indhold af siden. Hvis du blot
vil kalde en funktion, så brug onclick-eventen:

onclick="Open();return false;">tekst</a>

Dette vil åbne "filnavn.htm" i et nyt vindue med navn "new", men hvis
Javascript ikke er tilgængeligt, så vil vinduet bare ikke blive den
størrelse man ønsker. Det vil stadig virke, modsat
javascript:-løsningen.

> Jeg tror nok at de fleste 'ting' forsvinder fra toppen - altså menubare,
> adresselinjen osv... men jeg har på fornemmelsen at der mangler et eller
> andet, men kan bare ikke komme i tanker om hvad

Man kan ikke fjerne titelbaren fra vinduerne, ellers forsvinder det meste.

Her er noget mere information om at åbne vinduer:
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html>

/L