Vise excel diagram på webstedet
Fra : Lise

Dato : 04-10-03 18:31

Hej NG

Hvordan kan man vise et diagram fra et excel ark direkte på en html-side?
Altså uden at skulle kopiere det ind som et billede og med link, så det
automatisk opdateres?

Mvh Lise

Fra : Geir Klemetsen

Dato : 04-10-03 21:33

"Lise" <l.christ@get2net.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Hvordan kan man vise et diagram fra et excel ark direkte på en html-side?
> Altså uden at skulle kopiere det ind som et billede og med link, så det

Da må alle som skal se denne web-siden ha installert excell pluss at de har
konfigurert excell til å integreres i internet explorer. Det vil altså si,
de som ikke har MS-excell installert på maskinen vil ikke kunne lese av sånn
som du hadde tenkt det.

Fra : Lise

Dato : 05-10-03 18:06

"Geir Klemetsen" <regeir@N0ZPÁM.start.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> de som ikke har MS-excell installert på maskinen vil ikke kunne lese av

Hej Geir

Ok - det er ikke noget problem, der hvor jeg skal bruge det. Men hvordan gør
jeg??

Mvh Lise

Fra : Geir Klemetsen

Dato : 06-10-03 22:28

> [...]
> sånn
> >

> Hej Geir
>
> Ok - det er ikke noget problem, der hvor jeg skal bruge det. Men hvordan

Har ikke prøvd det selv, men jeg mener at dersom du lager en snarvei til ei
excel -fil, så vil tabellene komme opp i et explorer-vindu dersom du har MS
Office installert. Vet jeg har vært borti det når det gjelder word-filer, så
da funker det vel også med exel-filer. Prøv, så får du se.

Fra : Lise

Dato : 07-10-03 18:06

Geir skrev>
> [...]
> Office installert. Vet jeg har vært borti det når det gjelder word-filer,

> da funker det vel også med exel-filer. Prøv, så får du se.

Ja det kender jeg godt og bruger det også selv. Men det er slet ikke det,
jeg er ude efter! Jeg vil have selv diagrammet liggende som billede på
forsiden af webstedet!
Kan man det????

Mvh Lise

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-10-03 20:35

Lise wrote :

> [...]
>
> Ja det kender jeg godt og bruger det også selv. Men det er slet ikke
> det, jeg er ude efter! Jeg vil have selv diagrammet liggende som

Du skriver ikke noget om hvad dit budget er - eller om det skal bruges på
fx et intranet, hvor du er sikker på at alle browsere er fx IE.

Men her er lidt du kan kigge efter:

Der findes noget der hedder (vistnok) Office Server Extensions. Her kan
du efter sigende tilgå dine officedokumenter fra noget serverside kode.
Problemet i dette er at licensen kræver at alle brugere på din hjemmeside
har en valid Office-licens, så med mindre du laver det til et intranet i
en virksomhed, så er det nok ikke en løsning du kan bruge.

Derudover har MS lavet en SharePoint-server, hvor jeg kan forestille mig
at du kan smide dine Office-dokumenter på og så "laves de til html" som
så kan læses i en browser.

Derudover kan du kigge på .Net, hvor jeg ikke kan forestille mig andet
end der er lavet nogle biblioteker til at tilgå Office-dokumenter. Prøv
at søge efter fx c# og excel og image. Hvis du ikke finder noget, så prøv
evt at spørge i dk.edb.programmering.dotnet .

PS: du fik disse tilovers: "???"
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-10-03 11:38

Lise wrote :

> Geir skrev>
>>
> Ja det kender jeg godt og bruger det også selv. Men det er slet ikke
> det, jeg er ude efter! Jeg vil have selv diagrammet liggende som
> billede på forsiden af webstedet!

Jeg kom lige i tanke om, at dit diagram i dit Excel-ark sandsynligvis er
dannet via beregninger på baggrund af nogle data i dit ark. Du kan jo
også vælge at anvende netop disse beregninger til dannelsen af et
billede eksternt. Hvis du bruger ASP kan du bruge fx ASP-image [1] eller
lignende til at lave lagkagediagrammer, søjlediagrammer etc. Data i dit
Excel-ark kan du tilgå på ganske normal vis via fx ASP og ADO som du
ville tilgå enhver anden datakilde.

[1] http://www.html.dk/scripts/asp/00016/

Fra : Lix

Dato : 16-11-03 11:54

Hej Jesper

TAk for din hjælp. Jeg vil forsøge mig med det, du har skrevet

Mvh Lise