Hvordan reloader jeg en ny side uden IE me~
Fra : Sune Uldall

Dato : 03-10-03 06:23

Jeg har en index.htm side der har indeholder følgende tag:

meta http-equiv="REFRESH" content="1; url=vis.asp">

Når vis.asp loades, vil jeg gerne opnå følgende:

1) siden skal resizes til størrelsen 800x400
2) siden skal ingen menu og adresse linie have

Hvordan gør jeg det ?

Sune

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sune Uldall

Dato : 03-10-03 08:08

Sune Uldall wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> Når vis.asp loades, vil jeg gerne opnå følgende:
>
> 1) siden skal resizes til størrelsen 800x400
> 2) siden skal ingen menu og adresse linie have

Punkt 1) er løst

<script language="JavaScript1.2" >
window.moveTo(0,0)
window.resizeTo(800,400)
window.location="vis.asp"
</script>

men hvordan løser jeg punkt 2 (jeg kan gøre det med
window.open.... men jeg vil ikke have et nyt windue

ps jeg har selvfølgelig fjernet

Fra : Jon Ege Ronnenberg

Dato : 03-10-03 09:28

Jeg har lige kigget i min "Rhino" og det ser desværre ud som om,
at man skal åbne et nyt vindue for at ændre window properties.
Måske kan du åbne et nyt vindue på en måde, så det ikke ser sådan
ud for brugeren?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-10-03 12:57

Jon Ege Ronnenberg <007-is-his-iq@ofir.dk> wrote in

> Måske kan du åbne et nyt vindue på en måde, så det ikke ser sådan
> ud for brugeren?

Næppe, så skal du åbne et nyt vindue og lukke det gamle. Det vil få
en alert frem i de fleste browsere (selv IE) og desuden vil det
knække hvis der er en aktiv popupstopper.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-10-03 12:56

Sune Uldall <sune@-nospam-uldall.dk> wrote in

> 1) siden skal resizes til størrelsen 800x400
> 2) siden skal ingen menu og adresse linie have

Jeg håber du har overvejet om det er nødvendigt, der skal være en
meget god grund til sådan en opførsel for at jeg ville finde mig i
det.
Det er min browser, den skal en tilfældig webside ikke pille ved og
specielt det der med at resize vinduet er noget nær utilgiveligt.

Ikke ment som brok, bare et godt råd.

Fra : Sune Uldall

Dato : 06-10-03 20:36

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> Det er min browser, den skal en tilfældig webside ikke pille ved og
> specielt det der med at resize vinduet er noget nær utilgiveligt.

Det er en Viewer, der viser ejendomsbilleder, så jeg tror de fleste ikke
har noget imod det !

http://www.panovision.dk/mg/real/225/225-1541/vis.asp

Men jeg ville stadig gerne ha' fjernet adresse linien, hvis der var
nogen, der kunne hjælpe.... det er lidt "træls" at stien vises

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-10-03 23:05

Sune Uldall <sune@uldall.dk> skrev:

> Men jeg ville stadig gerne ha' fjernet adresse linien, hvis
> der var nogen, der kunne hjælpe.... det er lidt "træls" at
> stien vises

Hvorfor? Jeg synes da at det er rart at det hele vises - så
kan man komme videre til andre sider også.

Hvis du kun viser din egen side med den begrænsning at
brugeren ikke kan komme videre, så skyder du dig selv i
foden - og det gør altså ondt

Tænk på brugeren og ikke andet end brugeren!

--
Allan
http://html-faq.dk