Fade ind og ud af billeder
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 21:30

Jeg har søgt højt og lavt og sikkert alle de forkerte steder!
Er der nogen der ved hvor jeg kan finde et simpelt script der, når man
kommer ind på siden, fader et billede frem i centrum, fader ud igen og
erstattes af et nyt der fader ind og så fremdeles?

--
/Jesper
http://moeskjær.com

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-10-03 04:03

Skal det virke til andet end IE, skal du bruge Flash. Ellers har jeg
et script du måske kan modifiere til dit brug.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-10-03 12:35

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Skal det virke til andet end IE, skal du bruge Flash. Ellers har jeg
> et script du måske kan modifiere til dit brug.

Det kan også fås til at virke i Mozilla (med style.mozOpacity), og
hvis du bruger et antal semitransparente png-filer til at dække
billedet med, så kan det nok fås til at virke i ale browsere der
forstår sådan nogle.

/L

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 14:31

Det må meget gerne virke i så mange browsere så muligt. Noget af vores
familie bor i Mac land og det kunne være rart hvis de kunne se det på deres
Netscape computere også. Men IE er da en god start :) Men modificering at
selve scriptet kan jeg ikke med mindre at det er åbenlyst hvor der skal
ændres; url til billederne osv.

--
/Jesper
http://moeskjær.com

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-03 21:37

Er der virkelig slet ikke nogen der ved noget om at fade billeder i
JavaScript?

--
/Jesper
http://moeskjær.com

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-10-03 00:13

Jesper Winding <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev:

> Er der virkelig slet ikke nogen der ved noget om at fade
> billeder i JavaScript?

Jeg ved ikke noget om den slags effekter, fordi jeg hader den
slags - og det er der sikkert også mange andre der gør.

Se lige på http://hh-indretning.dk - og se hvor irriterende sådan
noget kan være - man venter og venter på at siden skal komme
frem

Dødssygt, ik'?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-03 00:53

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev :

>Se lige på http://hh-indretning.dk - og se hvor irriterende sådan
>noget kan være - man venter og venter på at siden skal komme
>frem

Og derfor slår man den slags væk i sin browser, gøres i IE under
avanceret.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 08:23

> [...]

Jeg syntes faktisk at det er en god lille effekt hun har der. Jeg syntes da
ikke man 'venter' i den forstand. Jeg tror det er op til øjet der ser ikke?
Men det er faktisk den slags fade effekt jeg søger på 10 billeder af
omkring 200x200px der skal skifte med 5 sek. mellemrum når man rammer
splash-siden - faktisk vil der kun være den splas-side med en mail adr. og
et telefon nr. under. Så jeg havde egentlig troet, at et par af de troldmænd
der normalt er herinde ville vide hvor man kunne finde sådan et skript
henne. Men de er sikkert alle på ferie

> Og derfor slår man den slags væk i sin browser, gøres i IE under
> avanceret.
> --

Ja, så ser de vel kun det første billede ikke? eller vil de så slet ingen
billeder se? men kun mailen og nummeret... Jeg er ikke lige sikker på hvor
stor en andel af vores målgruppe (vin) der vil blive 'ramt' af det så, men
jeg er vist villig til at tage chancen - jeg syntes det er den bedste måde
lige at få præsenteret ca. ti billeder på. Jeg har prøvet en hvor billederne
kom ind fra venstre og kørte over skærmen mod højre. Syntes ikke det var den
store succes. og bare at plante de ti billeder er heller ikke lige det store
hit. Men jeg er bestemt villig til at høre andre forslag...

--
/Jesper
http://moeskjær.com

Fra : Michael Schrøder

Dato : 03-10-03 12:01

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
troldmænd
> der normalt er herinde ville vide hvor man kunne finde sådan et skript

Jeg havde lige brug for det samme - søgte på google efter "slideshow
javascript" - andet svar var:
http://www.a-begynder.dk/scripts/javascript/grafik_tekst/javascript_slidesho
w_fader.htm

- og 10 minutter efter havde jeg en side med billeder der fader

http://www.thuroe.dk/billeder.htm (kun et hurtigt eksempel...)

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 13:16

Tusind tak Så var ferien slut for en af troldmændene Det var lige
hvad jeg søgte.

--
/Jesper
http://moeskjær.com

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 03-10-03 12:09

Jesper Winding wrote:

> Er der virkelig slet ikke nogen der ved noget om at fade billeder i
> JavaScript?

Nope, men du kan finde færdige scripts på dynamicdrive.com, fx:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex14/fadeinslideshow.htm

Kim