Athlon 1333 MHz
Fra : Henrik Hansen

Dato : 12-04-01 11:36

Hej.

Jeg står og skal købe nyt PC-udstyr.

Jeg har udset mig

Asus A7V133 bundkort
Codegen MSC6016 kabinet
og
Athlon 1333 MHz

Men vil strømforsyningen i kabinettet kunne levere effekt nok?

Desuden står der under specs. for processoren: FSB 266MHz - nogen,
der vil forklare, hvad dette betyder? :)

Skal jeg derudover også købe en køler, eller følger det med CPU /
bundkort?

Naturligvis skal jeg også have RAM til, men det kan ikke være så
besværligt?

Venlige hilsner

--
Henrik
http://home1.stofanet.dk/sequel/

Fra : DaWizeGuy

Dato : 12-04-01 12:44

"Henrik Hansen" <sequel@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> og
> Athlon 1333 MHz
>
> Men vil strømforsyningen i kabinettet kunne levere effekt nok?

Ingen anelse, du skriver jo ikke hvor mange Watt de kan levere. Som en
tommelfingerregel skal den dog kunne lvere 300 Watt.

> Desuden står der under specs. for processoren: FSB 266MHz - nogen,
> der vil forklare, hvad dette betyder? :)

FSB=Front Side Bus, som er den hastighed hvormed data kan sendes fra
hukommelse til processor. Jo højere, jo bedre!

> Skal jeg derudover også købe en køler, eller følger det med CPU /
> bundkort?

Nej du skal selv købe en køler, og gerne en MEGET kraftig en af slagsen, da
Athlons udvikler meget varme! Tag et kig på www.studiedata.dk. Jeg kan varmt
anbefale en køler der hedder Taisol CGK7742092 som du kan læse om her:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=36&page=1. Pas på, når du
monterer køleren på din cpu, da kernen er MEGET skrøbelig!! Du må under
ingen omstændigheder presse selve køleren ned mod cpu'en!! Du skal placere
køleren oven på de fire gummidutter og fastgøre den korte ende af
metalclip'en i toppen af sokkelen først. Herefter skal du bruge en
skruetrækker til at fastgøre den anden ende af metalclip'en. Du må ikke
presse på selv køleren, men kun presse metalclip'en ned med skruetrækkeren.
Taisolkøleren er meget nem og sikker at sætte på, hvis du følger disse
anvisninger. Husk at påføre et tyndt lag kølepasta på selv cpu kernen inden
du sætter køleren på.

---------
Mvh
Anders