Digital kamera fra Føtex
Fra : sharky

Dato : 29-10-03 22:39

Hej,

Er de kameraer som føtex sælger ok til prisen ?

Jeg har bl.a. set et Dantax 4 megapixel til 1999 med 3x optisk zoom og lidt
digital, men hvad med macro ? Nu har de et horizon til 1699. Er det ok
?

Ville det være bedre med et HP 735 eller evt. et andet digital kamera til
under 2000 ?

På forhånd tak.

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 29-10-03 23:06

On Wed, 29 Oct 2003 22:39:07 +0100, "sharky" <x_sharky@hotmail.com>
wrote:

>Ville det være bedre med et HP 735 eller evt. et andet digital kamera til
>under 2000 ?

Jeg ville ofre 300 kroner mere og købe en mærkevare som Sony DSC-P52.
det er ganske vist "kun" på 3,1 megapixels og 2x optisk zoom, men
opløsning er ikke alt - optik, billedcensor og billedbehandlende chip
har også stor betydning for billedkvaliteten. Også sådan noget som
strømforbrug, betjening, kvaliteten af LCD-søgeren og tilbehøret bør
spille ind - Sony-kameraet har f.eks opladelige batterier og lader
med.
Eneste umiddelbare ulempe er, at det bruger MemorySticks som
hukommelse.

KS

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-10-03 09:23

sharky wrote:
> Jeg har bl.a. set et Dantax 4 megapixel til 1999 med 3x optisk zoom
> og lidt digital, men hvad med macro ?

Jeg har en kammerat der har sådan et kamera. Vi synes at det tager fine billeder,
men kameraet virker som noget plastik pis. Det knirker og føles billigt at holde på.
Kameraet er meget brugervenligt i forhold til det canon jeg har i betjæningsmenuen.
Et alletiders førstegangs kamera.

mvh
Henning