/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Prisgaranti i Electric City Århus - virker~
Fra : Peter Holm


Dato : 29-10-03 17:38

Hejsa!
Jeg er på jagt efter en billig harddisc og kom i dag på andet ærende i
Electric City i Århus og så deres KÆMPE skilt 'VI VIL VÆRE BILLIGST - 125%
PRISGARANTI'
Derfor fik jeg ideen at benytte den, da deres priser jo er voldsomt høje i
forhold til feks butikker man ofte finder gennem edbpriser.dk.

Her er mit eksempel:

En Maxtor 120GB HD kostede i Electric City ca 1550kr. (Jeg husker ikke 100%
prisen)
Hos shg.dk i århus kan jeg afhente præcis samme harddisc til 805kr.

Nu spørger jeg så - hvordan fungerer den der 125% prisgaranti? Er det 125%
af forskellen mennel de to priser man får refunderet? I så fald giver det
(1550-805)*1,25=931kr. 1550-931= 619kr som altså blir den endelige pris.
(BILLIGT!!)

Er det rigtigt fattet, og har nogen erfaring med om en sådan handel går
smertefrit i Electric City?

--
Mvh
Peter Holm
phc*REMOVETHIS*@stofanet.dk

"I met someone who looks a lot like you
She does the things you do
But she is an IBM." ELO 1981



 
 
Preben Andersen (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 29-10-03 17:50


"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message
news:3f9fecee$0$4353$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa!
> Jeg er på jagt efter en billig harddisc og kom i dag på andet ærende i
> Electric City i Århus og så deres KÆMPE skilt 'VI VIL VÆRE BILLIGST - 125%
> PRISGARANTI'
> Derfor fik jeg ideen at benytte den, da deres priser jo er voldsomt høje i
> forhold til feks butikker man ofte finder gennem edbpriser.dk.
>
> Her er mit eksempel:
>
> En Maxtor 120GB HD kostede i Electric City ca 1550kr. (Jeg husker ikke
100%
> prisen)
> Hos shg.dk i århus kan jeg afhente præcis samme harddisc til 805kr.
>
> Nu spørger jeg så - hvordan fungerer den der 125% prisgaranti? Er det 125%
> af forskellen mennel de to priser man får refunderet? I så fald giver det
> (1550-805)*1,25=931kr. 1550-931= 619kr som altså blir den endelige pris.
> (BILLIGT!!)
>
> Er det rigtigt fattet, og har nogen erfaring med om en sådan handel går
> smertefrit i Electric City?

Internethandel tæller ikke med, men ellers er det rigtigt som du skriver,
125% af prisforskellen. Det skal altså være "normale" butikker og, så vidt
jeg husker, i samme område. Måske skal du dokumentere den lave pris, evt.
ved at medbringe en brochure, annonce eller lignende.
I Electric City i Odense har jeg selv oplevet det som "smertefrit", blot ved
mundtligt at henvise til en konkurrent 100 meter derfra.

mvh
Preben



Rasmus (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 29-10-03 18:01


"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
news:3f9fefc9$0$27432$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message
> news:3f9fecee$0$4353$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Hejsa!
> > Jeg er på jagt efter en billig harddisc og kom i dag på andet ærende i
> > Electric City i Århus og så deres KÆMPE skilt 'VI VIL VÆRE BILLIGST -
125%
> > PRISGARANTI'
> > Derfor fik jeg ideen at benytte den, da deres priser jo er voldsomt høje
i
> > forhold til feks butikker man ofte finder gennem edbpriser.dk.
> >
> > Her er mit eksempel:
> >
> > En Maxtor 120GB HD kostede i Electric City ca 1550kr. (Jeg husker ikke
> 100%
> > prisen)
> > Hos shg.dk i århus kan jeg afhente præcis samme harddisc til 805kr.
> >
> > Nu spørger jeg så - hvordan fungerer den der 125% prisgaranti? Er det
125%
> > af forskellen mennel de to priser man får refunderet? I så fald giver
det
> > (1550-805)*1,25=931kr. 1550-931= 619kr som altså blir den endelige pris.
> > (BILLIGT!!)
> >
> > Er det rigtigt fattet, og har nogen erfaring med om en sådan handel går
> > smertefrit i Electric City?
>
> Internethandel tæller ikke med, men ellers er det rigtigt som du skriver,
> 125% af prisforskellen. Det skal altså være "normale" butikker og, så vidt
> jeg husker, i samme område. Måske skal du dokumentere den lave pris, evt.
> ved at medbringe en brochure, annonce eller lignende.
> I Electric City i Odense har jeg selv oplevet det som "smertefrit", blot
ved
> mundtligt at henvise til en konkurrent 100 meter derfra.

shg.dk har en butik...., ihverfald ifølge deres hjemmeside

....om sådan en handel vil gå smertefrit, har jeg min tvivl ved, du skal være
100% sikker på at det er samme model
Jeg ville printe dokumentation ud på at shg.dk har varen, samt at de har en
rigtig butik, og så høre hvad Electric city kan tilbyde af pris

mvh
Rasmus



Uni Bull (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 29-10-03 21:11

Rasmus wrote:
> shg.dk har en butik...., ihverfald ifølge deres hjemmeside
>
> ...om sådan en handel vil gå smertefrit, har jeg min tvivl ved, du
> skal være 100% sikker på at det er samme model
> Jeg ville printe dokumentation ud på at shg.dk har varen, samt at de
> har en rigtig butik, og så høre hvad Electric city kan tilbyde af pris

Selvfølgelig skal det være samme produkt - det er klart...
Jeg har flere gange benyttet mig af finten - dog ikke med Electric City, men
ComputerCity i København...

Jeg køber en vare hos ComputerCity (CC) og køber den.
Går direkte hjem og finder varen i en internethandel (der har butik med
åbningstider). Laver et print af internetforretningens prisliste (webside)
og skriver et brev til CC og gør krav på prisgarantien.
Efter nogle dage kommer der en check ind af døren! No problemo.

Hvordan præcis Electric City beregner 125% prisgaranti ved jeg ikke, men
finten er god nok - de kan ikke gøre dig en sk..
--
Uni Bull
København K
http://uni.bull.dk - om støjdæmpning af min computer



Peter Holm (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 29-10-03 21:37

>
> Selvfølgelig skal det være samme produkt - det er klart...


ja, det skal man jo lige sikre 101%. Den HD jeg så deruden var retail, så
det må jeg lige se om jeg kan finde et andet sted. Når det er sket så skal
det prøves

tak

Peter



Lars Ladingkaer (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 29-10-03 18:01

"Peter Holm" skrev:
> Er det rigtigt fattet, og har nogen erfaring med
> om en sådan handel går smertefrit i Electric City?

Sædvaneligvis, men de stiller nogle betingelser:
http://www.electriccity.dk/default.aspx?m=2&i=79

Er Shg også en detailbutik, altså sådan en med butikslokaler, udstilling af
varer, sælgere til at hjælpe osv. - eller det kun en internet-butik hvor man
kan afhente direkte ved lageret ?

Hvis ja til sidstnævnte, så tror jeg du får et pænt nej jævnfør deres
betingelser for prisgarantien.


Mvh, Lars

Guide til HDD & DVD Recordere: www.recordere.dk
.... Med dansk prisguide - og anbefalinger.










Peter Holm (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 29-10-03 19:12

>
> Er Shg også en detailbutik, altså sådan en med butikslokaler,
> udstilling af varer, sælgere til at hjælpe osv. - eller det kun en
> internet-butik hvor man kan afhente direkte ved lageret ?


shg er en helt normal detail butik, som også har en stor internethandel

Peter



Claus Fabritius (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 29-10-03 18:03

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message
news:3f9fecee$0$4353$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Her er mit eksempel:
>
> En Maxtor 120GB HD kostede i Electric City ca 1550kr. (Jeg husker ikke
100%
> prisen)
> Hos shg.dk i århus kan jeg afhente præcis samme harddisc til 805kr.
>
> Nu spørger jeg så - hvordan fungerer den der 125% prisgaranti? Er det 125%
> af forskellen mennel de to priser man får refunderet? I så fald giver det
> (1550-805)*1,25=931kr. 1550-931= 619kr som altså blir den endelige pris.
> (BILLIGT!!)
>
> Er det rigtigt fattet

Du har vist forstået det rigtigt. Du skal dog være opmærksom på om disken
hos EC er bulk eller retail. Jeg er næsten 100% sikker på, at det er bulk
hos SHG, så hvis de er retail hos EC holder sammenligningen desværre ikke.


--
/Claus Fabritius
Going in circles in a Hachi-Roku
http://fabritius.nu



Peter Lykkegaard (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 29-10-03 19:35

Claus Fabritius wrote:

> Du har vist forstået det rigtigt. Du skal dog være opmærksom på om
> disken hos EC er bulk eller retail. Jeg er næsten 100% sikker på, at
> det er bulk hos SHG, så hvis de er retail hos EC holder
> sammenligningen desværre ikke.

Det meste hos SHG er bulk - og billigt
Og ja det har en finer butik man kan flinstre ind i, hvis man skal have
byttet problemvarer hurtigst muligt
De har en fin service btw ved deres internetnethandel, med "masser" af
emails på hvordan ordren skrider fremad, etc

- Peter



Peter Fjelsten (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 29-10-03 18:09

Lars Ladingkaer skrev i Message-ID:
<3f9ff249$0$94867$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Er Shg også en detailbutik, altså sådan en med butikslokaler,
> udstilling af varer, sælgere til at hjælpe osv. - eller det kun en
> internet-butik hvor man kan afhente direkte ved lageret ?

Der er kun lidt udstilling, så jeg tror sidstnævnte er den mest rammende
beskrivelse.


--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>


Carsten H (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Carsten H


Dato : 29-10-03 18:39


"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9fecee$0$4353$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hejsa!
> Jeg er på jagt efter en billig harddisc og kom i dag på andet ærende i
> Electric City i Århus og så deres KÆMPE skilt 'VI VIL VÆRE BILLIGST - 125%
> PRISGARANTI'
> Derfor fik jeg ideen at benytte den, da deres priser jo er voldsomt høje i
> forhold til feks butikker man ofte finder gennem edbpriser.dk.
>
> Her er mit eksempel:
>
> En Maxtor 120GB HD kostede i Electric City ca 1550kr. (Jeg husker ikke
100%
> prisen)
> Hos shg.dk i århus kan jeg afhente præcis samme harddisc til 805kr.
>
> Nu spørger jeg så - hvordan fungerer den der 125% prisgaranti? Er det 125%
> af forskellen mennel de to priser man får refunderet? I så fald giver det
> (1550-805)*1,25=931kr. 1550-931= 619kr som altså blir den endelige pris.
> (BILLIGT!!)
>
> Er det rigtigt fattet, og har nogen erfaring med om en sådan handel går
> smertefrit i Electric City?

Pris garnti gælder ikke over for shg.dk!
Det er også kun være over 1000 kr.

Carsten



Peter Holm (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Holm


Dato : 29-10-03 19:29

> Pris garnti gælder ikke over for shg.dk!

kan du forklare hvorfor? Det er jo en helt normal detailbutik, hvor jeg
altid køber og betaler varerne ved disken som i en hver anden butik.

> Det er også kun være over 1000 kr.

Ja, det tænkte jeg også på, men er det 1000kr i Electric City eller
referencebutikken. HVis man først køber varen i Electric City, og så
sidenhen benytter sig af garantien og får refunderet differencen, så er det
jo på en vare til over 1000kr man har benyttet garantien.


Mvh
Peter



Uni Bull (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 29-10-03 21:13

Peter Holm wrote:
> Ja, det tænkte jeg også på, men er det 1000kr i Electric City eller
> referencebutikken. HVis man først køber varen i Electric City, og så
> sidenhen benytter sig af garantien og får refunderet differencen, så
> er det jo på en vare til over 1000kr man har benyttet garantien.

Det er helt sikkert 1000kr. som du har betalt i Electric City!
Hvis du sikrer dig at det er det samme produkt og at internetforretningen og
har en salgsdisk, så bør der ikke være problemer overhovedet!
--
Uni Bull
København K
http://uni.bull.dk - om støjdæmpning af min computer



bem (29-10-2003)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 29-10-03 23:28

Peter Holm wrote:
>> Pris garnti gælder ikke over for shg.dk!
>
> kan du forklare hvorfor? Det er jo en helt normal detailbutik, hvor
> jeg altid køber og betaler varerne ved disken som i en hver anden
> butik.
>

Betingelserne:
"Hvis du inden for 8 dage efter købet, mod forventning, ..."

Aha - "mod forventning"! Hvis nu Electric City godt ved, at de er dyrere end
andre, og derfor rent faktisk *forventer*, at man kan finde varen billigere,
dækker prisgarantien så ikke?

"...skulle se samme vare skiltet eller annonceret til en lavere pris hos en
anden detailbutik inden for varehusets handelsområde - radius 50 km - får du
prisforskellen + 25% af prisforskellen tilbage. Prisgarantien omfatter dog
ikke varer, der annonceres på Internettet, ...."

Bilka annoncerer også på internettet - gælder prisgarantien så ikke varer
fra Bilka?

>> Det er også kun være over 1000 kr.
>
> Ja, det tænkte jeg også på, men er det 1000kr i Electric City eller
> referencebutikken. HVis man først køber varen i Electric City, og så
> sidenhen benytter sig af garantien og får refunderet differencen, så
> er det jo på en vare til over 1000kr man har benyttet garantien.

Hvor står der noget om 1000 kr?

/Bo





Rune Friis Jørgensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune Friis Jørgensen


Dato : 30-10-03 00:24

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse
news:bnpeqh$k6a$1@sunsite.dk...
> Peter Holm wrote:
> >> Pris garnti gælder ikke over for shg.dk!
> >
> > kan du forklare hvorfor? Det er jo en helt normal detailbutik, hvor
> > jeg altid køber og betaler varerne ved disken som i en hver anden
> > butik.
> >
>
> Betingelserne:
> "Hvis du inden for 8 dage efter købet, mod forventning, ..."
>
> Aha - "mod forventning"! Hvis nu Electric City godt ved, at de er dyrere
end
> andre, og derfor rent faktisk *forventer*, at man kan finde varen
billigere,
> dækker prisgarantien så ikke?

Her fangede du den !
Hvis du på købstidspunktet er bekendt med at varen kan findes billigere et
andet sted, kan du ikke få noget.
Det kræver ofte at varen først kan fåes billigere efterfølgende.

Prisgaranti er designet til at du ikke skal fortryde købet hvis der
umiddelbart efter dit køb dukker et billigere tilbud op.

>
> "...skulle se samme vare skiltet eller annonceret til en lavere pris hos
en
> anden detailbutik inden for varehusets handelsområde - radius 50 km - får
du
> prisforskellen + 25% af prisforskellen tilbage. Prisgarantien omfatter dog
> ikke varer, der annonceres på Internettet, ...."
>
> Bilka annoncerer også på internettet - gælder prisgarantien så ikke varer
> fra Bilka?
>
> >> Det er også kun være over 1000 kr.
> >
> > Ja, det tænkte jeg også på, men er det 1000kr i Electric City eller
> > referencebutikken. HVis man først køber varen i Electric City, og så
> > sidenhen benytter sig af garantien og får refunderet differencen, så
> > er det jo på en vare til over 1000kr man har benyttet garantien.
>
> Hvor står der noget om 1000 kr?
>
> /Bo
>
>
>
>



Klaus D. Mikkelsen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 30-10-03 06:06

"Rune Friis Jørgensen" skriver:
>
> Her fangede du den !
> Hvis du på købstidspunktet er bekendt med at varen kan findes billigere et
> andet sted, kan du ikke få noget.
> Det kræver ofte at varen først kan fåes billigere efterfølgende.

Jammen, hov, jeg opdagede først tilbuddet bagefter ??


Kalus
--
Se på http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Rune Friis Jørgensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune Friis Jørgensen


Dato : 30-10-03 10:58

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:3FA09C48.9036C712@du.kan.finde.den...
> "Rune Friis Jørgensen" skriver:
> >
> > Her fangede du den !
> > Hvis du på købstidspunktet er bekendt med at varen kan findes billigere
et
> > andet sted, kan du ikke få noget.
> > Det kræver ofte at varen først kan fåes billigere efterfølgende.
>
> Jammen, hov, jeg opdagede først tilbuddet bagefter ??

Selvfølgelig...
Du skal bare ikke gå ind i butikken, købe disken til 1.500,- og så sekundet
efter hive en annonce op af lommen og forvente en refusion.

Så vil de med rette kunne afvise dig, og du har købt Danmarks dyreste
disk...


Rune



David T. Metz (30-10-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 30-10-03 23:36

Rune Friis Jørgensen skriblede:


> Selvfølgelig...
> Du skal bare ikke gå ind i butikken, købe disken til 1.500,- og så
> sekundet efter hive en annonce op af lommen og forvente en refusion.

Det er forkert det du siger. Der er intet i formuleringen af prisgarantien
der forhindrer den fremgangsmåde.

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Rune Friis Jørgensen (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune Friis Jørgensen


Dato : 30-10-03 23:47

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:3fa19236$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Rune Friis Jørgensen skriblede:
>
>
> > Selvfølgelig...
> > Du skal bare ikke gå ind i butikken, købe disken til 1.500,- og så
> > sekundet efter hive en annonce op af lommen og forvente en refusion.
>
> Det er forkert det du siger. Der er intet i formuleringen af prisgarantien
> der forhindrer den fremgangsmåde.

Citat:
"Betingelserne:
"Hvis du inden for 8 dage efter købet, mod forventning, ...""

Hvis du _efter_ købet opdager en lavere pris...

Det er jo også for at begrænse refusionerne, da der måske er flere der ikke
gider at tage ud til en butik der ligger i den anden ende af landet.

Rune



Dennis Lange (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Lange


Dato : 31-10-03 08:11

Rune Friis Jørgensen wrote:
> Citat:
> "Betingelserne:
> "Hvis du inden for 8 dage efter købet, mod forventning, ...""
>
> Hvis du _efter_ købet opdager en lavere pris...

Det betyder vist ikke andet end, at prisgarantien gælder frem til 8 dage
efter købet.

> Det er jo også for at begrænse refusionerne, da der måske er flere
> der ikke gider at tage ud til en butik der ligger i den anden ende af
> landet.

Man kan sagtens bruge prisgarantien før købet, se min anden post.

--
Mvh. Dennis Lange



Klaus D. Mikkelsen (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-10-03 13:29

"Rune Friis Jørgensen" skriver:
>
> Hvis du _efter_ købet opdager en lavere pris...

Hey, jeg opdagede først sedlen i min lomme da jeg gik ud af døre......

Klaus
--
Se på http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christian Nedergaard (31-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian Nedergaard


Dato : 31-10-03 13:34


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:3FA25578.F7B311F2@du.kan.finde.den...
> "Rune Friis Jørgensen" skriver:
> >
> > Hvis du _efter_ købet opdager en lavere pris...
>
> Hey, jeg opdagede først sedlen i min lomme da jeg gik ud af døre......
>

Jeg tror ikke man skal lægge for meget i ordet 'forventer', det er vel blot
brugt som en del af formuleringen, "Vi er billigst, dermed forventer vi ikke
at der er nogen der er billigere". Det springende punkt er vel snarere
kravet om at det skal være set i en detailbutik, jeg ved ikke rigtig hvad
det er, men butikken i shg.dk er dog temmelig anderledes end flertallet af
butikker. Fx gør det meget lidt ud af at pynte til jul
Dog kan man sige at man kan gå ind fra gaden og købe det de har på
hylderne???



Rune Friis Jørgensen (02-11-2003)
Kommentar
Fra : Rune Friis Jørgensen


Dato : 02-11-03 00:02

"Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:3fa256db$0$69969$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> news:3FA25578.F7B311F2@du.kan.finde.den...
> > "Rune Friis Jørgensen" skriver:
> > >
> > > Hvis du _efter_ købet opdager en lavere pris...
> >
> > Hey, jeg opdagede først sedlen i min lomme da jeg gik ud af døre......
> >
>
> Jeg tror ikke man skal lægge for meget i ordet 'forventer', det er vel
blot
> brugt som en del af formuleringen, "Vi er billigst, dermed forventer vi
ikke
> at der er nogen der er billigere". Det springende punkt er vel snarere
> kravet om at det skal være set i en detailbutik, jeg ved ikke rigtig hvad
> det er, men butikken i shg.dk er dog temmelig anderledes end flertallet af
> butikker. Fx gør det meget lidt ud af at pynte til jul
> Dog kan man sige at man kan gå ind fra gaden og købe det de har på
> hylderne???

Det er ikke ordet "forventer" der er afgørende, det er ordet "efter".

Hvis du på forhånd er bekendt med en billigere pris et andet sted, er de
ikke forpligtet til at refundere prisforskellen.
Om de så kan bevise det, eller om de vil gøre en sag ud af det (eller bare
vil sælge til den lavere pris) er så noget helt andet.

Rune



David T. Metz (02-11-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 02-11-03 13:18

Rune Friis Jørgensen skriblede:

> Hvis du på forhånd er bekendt med en billigere pris et andet sted, er
> de ikke forpligtet til at refundere prisforskellen.

Det er stadig forkert - skal vi tage den en gang til? Her er formuleringen
af garantien:
"Hvis du inden for 8 dage efter købet, mod forventning, skulle se samme
vare skiltet eller annonceret til en lavere pris (...)"

Hvis vi tager det bogstaveligt - så gælder det ganske rigtigt at man har
set en lavere pris 1 minut inden man handler, men da den pris nok også
gælder et minut efter - så har det ingen praktisk betydning. Hvis man altså
køber noget selvom man ved varen på købstidspunktet fås billigere
andetsteds, så forspilder man IKKE chancen for at gøre brug af
prisgarantien. Alt andet er udtryk for en fordrejning. Den der har "en
forventing" i formulerngen er forretningen - ikke kunden.

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Peter Fjelsten (29-10-2003)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 29-10-03 23:41

Peter Holm skrev i Message-ID:
<3fa002ef$0$3767$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> shg er en helt normal detail butik, som også har en stor
> internethandel

Nej. Der er kun få varer udstillet, og man må købe dem der ikke er for
at se dem.

Og køber man i butikken er der ikke returret.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>


David T. Metz (30-10-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 30-10-03 01:24

Peter Fjelsten skriblede:
> Peter Holm skrev i Message-ID:
> <3fa002ef$0$3767$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:
>
>> shg er en helt normal detail butik, som også har en stor
>> internethandel
>
> Nej. Der er kun få varer udstillet, og man må købe dem der ikke er for
> at se dem.


Det er ligemeget. Det er stadig en detailbutik (en fysisk butik hvor man
kan gå ind og købe varer).

> Og køber man i butikken er der ikke returret.

Præcis, sådan er det nemlig i detailbutikker.

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Dennis Lange (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Lange


Dato : 30-10-03 16:33

Peter Holm wrote:
> Hejsa!
> Jeg er på jagt efter en billig harddisc og kom i dag på andet ærende i
> Electric City i Århus og så deres KÆMPE skilt 'VI VIL VÆRE BILLIGST -
> 125% PRISGARANTI'
> Derfor fik jeg ideen at benytte den, da deres priser jo er voldsomt
> høje i forhold til feks butikker man ofte finder gennem edbpriser.dk.
> Er det rigtigt fattet, og har nogen erfaring med om en sådan handel
> går smertefrit i Electric City?

Jeg har før brugt det trick i Electric City.

Jeg skulle købe en dims, og fandt ud af at EC var dyrest og Computer City
var billigtst (CC har jo også internethandel).
Jeg stillede op i EC og sagde at jeg gerne ville have den dims, men den var
for dyr. Ok, sagde manden, hvor er den billigere? I CC sagde jeg. Han gik så
hen og slog op på CC's hjemmeside. Nej, siger jeg, der er den ikke, de har
den kun i selve butikken. Derefter ringede han til butikken og spurgte hvad
dimsen kostede.

Et par tastetryk senere fik jeg dimsen til CC's pris minus 25% af
prisforskellen.

Så for at gøre en lang historie kort - jo det virker. Og accepterer de CC,
må de vel også acceptere SHG
--
Mvh. Dennis Lange



Uni Bull (30-10-2003)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 30-10-03 18:25

Dennis Lange wrote:
> Så for at gøre en lang historie kort - jo det virker. Og accepterer
> de CC, må de vel også acceptere SHG

Jeg vil ikke forklejne din beretning, men *selvfølgelig* virker det...

Der er med statsgaranti hundredetusindvis af mennesker der, når de ser en
forretning give prisgaranti, opfatter det som; at forretningen *er*
billig...
Det ved vi herinde godt er forkert, men hr. og fru Danmark tror jo de har
gjort et godt køb...

....og hvis hr. og fru Danmark skulle falde over varen en smule billigere,
hvor stor en del begiver sig så ud i et krav mod EC? (næppe mange). *Vi* gør
det... Men er også et mindretal der er mere end almindelig prisbevidste om
specielt (måske kun?) computerudstyr...

Men summa summarum er (som Dennis skriver): Det virker!
--
Uni Bull
København K
http://uni.bull.dk - om støjdæmpning af min computer



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste