PC genstarter ikke.
Fra : Christopher Tracy

Dato : 29-10-03 15:29

Hej

Jeg får "besøg" af en computer i weekenden, som jeg skal se om jeg kan
fikse.
Et af de problemer der er med den, er at den ikke altid (meget sjældent) vil
genstarte, f.eks. hvis der er ved at blive indstalleret nyt software, og så
maskinen skal genstarte bagefter, så kan der gå op til ½ time før den vil
tænde igen.

Så er det jeg vil høre om der er nogle løsningsforslag - med hvad der kan
være galt og hvad der kan gøres ?

Jeg ved godt at det så er her jeg skal skrive hvad det er for en computer
osv. men jeg ved faktisk ikke meget om den, og vedkommende der ejer den kan
kun fortælle meget lidt om, og det er:

Det er en AMD ca. 550 MHz
med 256 MBRam
og det er så det.

Håber på "mange" forslag så jeg har noget at arbejde med i weekenden

Mange tak på forhånd.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Leony

Dato : 29-10-03 18:14

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:a8Qnb.2537$iT6.1025@news.get2net.dk

> Så er det jeg vil høre om der er nogle løsningsforslag - med hvad der
> kan være galt og hvad der kan gøres ?

Jeg ville nok starte med at geninstallere Windows.
Det er dog en ret drastisk løsning, men det udelukker softwarefejl.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Christian Spøer

Dato : 29-10-03 20:31

> [...]

> tænde igen.
>
> Så er det jeg vil høre om der er nogle løsningsforslag - med hvad der kan

Måske det er et RAM problem? Det kan være det er defekt, og ikke kan lide at
blive tændt og slukket hurtigt...
Det kan være harddisken, der har problemer med masterboot record, at den
skriver forkert til den. Scandisk burde kunne hjælpe. Ellers en
genpartitionering.

Mvh
Christian

Fra : Christopher Tracy

Dato : 30-10-03 19:26

Hej igen

> [...]
> med 256 MBRam
> og det er så det.
>
> Håber på "mange" forslag så jeg har noget at arbejde med i weekenden

Har lige snakket med ejeren af PC'en, og han siger at den "altid" kan
genstarte når han bruger "reset"-knappen, der sidder ved siden power-knappen
på toweret ?!
Kan man udlede noget af det ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Leony

Dato : 31-10-03 14:31

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:dJcob.4360$9U7.47@news.get2net.dk

> Har lige snakket med ejeren af PC'en, og han siger at den "altid" kan
> genstarte når han bruger "reset"-knappen, der sidder ved siden
> power-knappen på toweret ?!
> Kan man udlede noget af det ?

Umiddelbart vil jeg mene at det betyder at hardware er OK og at software
ikke er OK.
Så det ender måske med en geninstallering.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 31-10-03 20:02

Hej

> Umiddelbart vil jeg mene at det betyder at hardware er OK og at
> software ikke er OK.
> Så det ender måske med en geninstallering.

Det er bl.a. også det jeg skal til, da ejeren af PC'en selv prøvede at
genindstallere, og så under indstallationen, blev den ved med at komme med
blå skærm (stop fejl) unaccessable_boot_device ....

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==