Infrarød fjernbetjening
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 27-10-03 02:14

Hej NG!

Nu har jeg siddet og kigget lidt på mulighederne for fjernbetjening af
computeren, via en infrarød fjernbetjening. Og nu har jeg så et spørgsmål:

Kan det VIRKELIG passe, at jeg ikke kan bruge det infrarøde "øje" der er på
min bærbare til det???? Findes der virkelig ikke et program, der kan lave
min IrDa om til noget brugbart i forhold til fjernbetjening? Rent hardware
mæssigt kan der vel ikke være den store forskel på det infrarøde øje der
allerede er i min computer, og så det infrarøde øje, jeg kan se at man kan
købe, hvis man gerne vil have en fjernbetjening...

Med venlig hilsen
Lasse Rønlevgg

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 27-10-03 21:39

On Mon, 27 Oct 2003 02:13:38 +0100, "Lasse Rønlev"
<6x122859@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>allerede er i min computer, og så det infrarøde øje, jeg kan se at man kan
>købe, hvis man gerne vil have en fjernbetjening...

Der ER forskel.
Din IR-port er ligesom på de fleste andre computere (med enkelte PDAer
som undtagelsen) "low range - high capacity" - altså kort rækkevidde
med høj kapacitet. På en fjernbetjening er omvendt "high range - low
capacity".

Men du burde nu kunne fjernbetjene din PC med en fjernbetjening, du
kan bare ikke gøre det ret langt væk fra.
Her er et godt sted at starte:
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/1475/remotectrl.html

KS

Fra : Leony

Dato : 29-10-03 18:45

"Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det VIRKELIG passe, at jeg ikke kan bruge det infrarøde "øje" der
> er på min bærbare til det????

Jeg ved det desværre ikke, men jeg kan fortælle dig at denne her virker
som en drøm (forudsat at du har en COM port ledig):
http://www.brinck.dk/byggesaet/br924.asp

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/