indkøb af hardware
Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-10-03 17:53

Hej

Jeg skal købe bundkort, cpu, ram samt grafikkort til en kammerat. Computeren
bruges primært til spil.
Alt udover ovennævnte genbruges.
Han har sat et loft på ca. 3000 kr., hvilket i mine øjne ikke er alverden
for at være med på "moden".

Jeg har, hvis jeg selv skal sige det, lidt forstand på hardware, men er
selvfølgelig interesseret i at få input fra andre.

Hvad kan I anbefale at købe ??

På forhånd tak
/Jesper Laursen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-10-03 18:02

Jesper Laursen wrote:
> Jeg har, hvis jeg selv skal sige det, lidt forstand på hardware, men
> er selvfølgelig interesseret i at få input fra andre.

Godt så

> Hvad kan I anbefale at købe ??

AMD Athlon XP 2500+ (Barton) Boxed [748,-]
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578020

Abit NF7(-S) hvis økonomien tillader det [768,-]
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587945

512 MB Performance PC3200 Dual kit [1.048,-]
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847915

Palit Daytona GF4 Ti4200, 128 MB, AGP x8 [874,-]
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617937

Jeg ved det er lidt over den anslåede max grænse, men det er sq svært at
holde den under. Og gfx kortet er ikke noget vildt længere. Jeg ville
hellere vælge et Radeon 9600 Pro, men så skal der flere penge på bordet.

Samlet: 3.438 + fragt...

--
Martin K

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-10-03 18:10

> [...]
> holde den under. Og gfx kortet er ikke noget vildt længere. Jeg ville
> hellere vælge et Radeon 9600 Pro, men så skal der flere penge på bordet.

Lyder meget fornuftigt. Jeg ved også godt, at det er svært at holde den
under 3000. Tak for forslaget, Martin.

Hvis andre har forslag, så kom endelig med dem.

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 26-10-03 18:28

Jesper Laursen wrote:

> Lyder meget fornuftigt. Jeg ved også godt, at det er svært at holde den
> under 3000. Tak for forslaget, Martin.
>
> Hvis andre har forslag, så kom endelig med dem.

Der kan godt spares 300 eller måske endda lidt mere på bundkortet, og så
foretrækker jeg ATI basserede grafikkort. Men uanset hvad så er vi i den
lidt skrabede ende.

Mvh

Bruno

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-10-03 18:35

iddqdATworldonline.DenmarK wrote:
> Der kan godt spares 300 eller måske endda lidt mere på bundkortet, og
> så foretrækker jeg ATI basserede grafikkort. Men uanset hvad så er vi
> i den lidt skrabede ende.

Det kan der da... meeen så er det jo lige før der kun er et ECS K7S5A
tilbage. Mine forslag var baseret på kvalitet også
Og som jeg også skriver, ville jeg hellere have valgt et Radeon 9600 Pro,
men så overskred jeg vidst budgettet lidt for kraftigt...

--
Martin K

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 26-10-03 18:58

> Det kan der da... meeen så er det jo lige før der kun er et ECS K7S5A
> tilbage. Mine forslag var baseret på kvalitet også

Hvad med et
AsRock K7S8X ATX til 286,-kr

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1265007895
eller
AsRock K7S8XE til 399.- kr
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1265007897

Jeg Har selv det første og det køre knippel stabilt .

Søren jensen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-10-03 20:06

"Jesper Laursen" <jesperlaursen@nospamtdcspace.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har, hvis jeg selv skal sige det, lidt forstand på hardware, men er
> selvfølgelig interesseret i at få input fra andre.

Jeg vil gerne sige tak for alle de gode input. Nu har jeg fået lidt at
"vælge" imellem. Jeg er enig i, at ECS bundkort er udelukket, så jeg må jo
tale med ham om at udvide loftet lidt mere.

Tak for hjælpen alle.

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 26-10-03 22:11

"Jesper Laursen" <jesperlaursen@nospamtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alt udover ovennævnte genbruges.
> Han har sat et loft på ca. 3000 kr., hvilket i mine øjne ikke er alverden

Club 3D Radeon 9600 Pro TV-Out + DVI 1087.-
http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=CGA-E968TVD

Samsung 512 MB DDR PC2700 333 (Bulk) 739.-
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=15068

ECS L7VTA-L ATX 489.-
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=05330

AMD Athlon Barton XP 2500+ (1833MHz) Box 748.-
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=AXDA2500BOX

ialt 3063.- ex fragt

henrik

Fra : H.O

Dato : 27-10-03 21:38

Det der AsRock, det dur fanme!
en af mine kammerater har lige fået det i hans. og den største fordel ved
det, er at man kan instille blæsernes hastighes på bundkortet. man kan
teoretisk ik høre hans computer kører..!
køb det!