ram timings
Fra : sharky

Dato : 26-10-03 16:17

Hej,

Hvilke RAM kan med sikkerhed køre med hurtigste RAM timings ved 333 MHz ?

Jeg har en Samsung 256 og en anden 256, som ikke kan noget specielt.

Men hvilke 512 MB moduler kan ?

På forhånd tak.

Fra : Sven

Dato : 26-10-03 20:06

> [...]
>
> Hvilke RAM kan med sikkerhed køre med hurtigste RAM timings ved 333 MHz ?
>
> Jeg har en Samsung 256 og en anden 256, som ikke kan noget specielt.

Det afhænger jo af, om du mener hurtigste "standard" timing, CAS 2 5-2-2
eller om du mener de mere eksotiske OC timings.
Mit Geil Performance PC3700 ram kan nemt køre CAS 2, 5-2-2 ved 333Mhz, og
CAS 2 5-3-3 ved 433Mhz. De er købt hos SHG og er 2 stk 512 Mb Ram med
kobberkøleplader.

Sven

Fra : sharky

Dato : 26-10-03 23:51

> [...]
> Mit Geil Performance PC3700 ram kan nemt køre CAS 2, 5-2-2 ved 333Mhz, og
> CAS 2 5-3-3 ved 433Mhz. De er købt hos SHG og er 2 stk 512 Mb Ram med

Ok, jeg mener hurtigste standard timings.

Jeg har en AMD 1600+ som kun kører 266 fsb, men jeg har pc2700 ram som ikke
kører hurtigste standard timings. Ville jeg få større ydelse ved at sætte
mine ram til pc2100 og køre med hurtigere timings ?

ellers har disse fået gode karakterer, hvis jeg opgraderer til en AMD CPU
med 333 fsb - http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111525