Aldi`s TVFM Tuner kort
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 26-10-03 14:50

fungerer fint, men kan ikke finde alle mine tv programmer (f.eks. TV3).
Underligt ik!!. Er der nogen steder i den medfølgende software hvor man
manuelt kan skrive kanalens Mhz (479,25) ?? Eller er der noget galt med
kortet ?

Hilsen Bo

Legeplads:
http://www.visuelweb.dk/galleri.htm
http://bo.joergensen3.person.emu.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 26-10-03 15:18

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev
> [...]
> Underligt ik!!. Er der nogen steder i den medfølgende software hvor man
> manuelt kan skrive kanalens Mhz (479,25) ?? Eller er der noget galt med

Hvordan bliver tv signalet leveret til dig på, for her med TDC kabel-tv
(Højbjerg, Århus) der er der ingen problemer med at fange TV3 på tv-kortet,
der er ikke gjort andet end at kortet har scannet alle frekvenser.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 26-10-03 15:26

> [...]
tv-kortet,
> der er ikke gjort andet end at kortet har scannet alle frekvenser.

Jeg får det via vores Antenneforening som også leverer internetadgangen (via
Dansk Kabel TV)

Hilsen Bo

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 26-10-03 18:56

hvis dit kort/driver kan søge på enten antenne kontra kabel, forsøg da at
skifte til det andet og kør en ny skanning

mvh
Thomas Kristiansen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 26-10-03 19:01

> hvis dit kort/driver kan søge på enten antenne kontra kabel, forsøg da at
> skifte til det andet og kør en ny skanning

det har jeg prøvet, desværre uden resultat.

/bo

Fra : sharky

Dato : 26-10-03 23:09

Er det et tvkort Aldi har hele tiden ? eller et tilbud så der er udsolgt ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-10-03 23:20

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det et tvkort Aldi har hele tiden ? eller et tilbud så der er udsolgt ?

Det er et tilbud, men jeg har set hos min lokale aldi at de har 3-4 kort
liggende endnu (5900 Rudkøbing)

--
Ivan V. Klattrup
http://ivanklattrup.adr.dk/

Fra : Jesper Hede

Dato : 26-10-03 23:10

Hej Bo,

Jeg har samme kort og samme problem, der er nogle kanaler, som softwaren
ikke
finder.

Jeg tror problemet ligger i softwaren, det kunne jo være der var nogen som
kendte til andet software man kunne bruge ?

Jesper

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 26-10-03 23:22

> Jeg tror problemet ligger i softwaren, det kunne jo være der var nogen som
> kendte til andet software man kunne bruge ?

Hej Jesper

Ja det kunne da være interessant med noget andet software - mon det findes?

/bo

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-10-03 23:52

On Sun, 26 Oct 2003 23:21:41 +0100, Bo Jørgensen wrote:

> Ja det kunne da være interessant med noget andet software - mon det findes?

Jeg har nogle links til noget software som jeg har brugt til min
"Aldi-kort" (et års tid gammelt). Kik og prøv... måske virker det også til
jeres modeller.

ATV2000
http://mikecrash.wz.cz/

ChrisTV
http://www.chris-tv.com/

Fly2000
http://auzol.narod.ru/index_e.html

TheFly
http://www.asvzzz.com/index.htm

VirtualVCR
http://www.digtv.ws/

DScaler
http://deinterlace.sourceforge.net/

VirtualDub
http://www.virtualdub.com/

Så er der da lidt at test med.

--
Lars

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-10-03 10:18

"Jesper Hede" <jhe@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror problemet ligger i softwaren, det kunne jo være der var nogen som
> kendte til andet software man kunne bruge ?

Af samme årsag bruger jeg programmet Showshifter til TV-delen. Det mangler
til gengæld muligheden for radio og Text-TV. Det må jeg så bruge den
medfølgende software til.

http://www.showshifter.com/download/

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 27-10-03 13:19

> Af samme årsag bruger jeg programmet Showshifter til TV-delen. Det mangler
> til gengæld muligheden for radio og Text-TV. Det må jeg så bruge den
> medfølgende software til.
>
> http://www.showshifter.com/download/

men er det ikke "kun" shareware?

/bo

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-10-03 14:33

> men er det ikke "kun" shareware?

Jo, du kan downloade en 15 dages trial version for lige at checke om det ca.
50$ værd. Det er nok lige i overkanten for mig desværre, det fungerer ellers
glimrende. Nogen der kender til andet software som kan fungere med Aldi
kortet?

Fra : BJ.DK

Dato : 27-10-03 10:13

> [...]
> Underligt ik!!. Er der nogen steder i den medfølgende software hvor man
> manuelt kan skrive kanalens Mhz (479,25) ?? Eller er der noget galt med

Ditto hér. Finder 27 ud af 32 kanaler (Frederiksberg kommune)

Har prøvet at...
* Køre fuld skanning.
* Sætte nyt antenne kabel i (5 meter)
* Scannet (fuldt) på såvel Antenne (28 kanaler) som kabel (27 kanaler). De
kanaler, der ikke bliver fundet er forskellige afhæng af antenne eller kabel
?!?
* Prøvet med andre lande som modtagerland. Giver forskellige resultater.
* Har haft kig på en .ini fil i Winnt mappen (AvTv-et eller andet), som ser
_ud_ som om den lagre frekvenserne, men jeg har endnu ikke gennemskuet at
kunne stille den manuelt.

Jeg er klemt for tid p.t., men er spændt på at høre resultatet fra de af
Jer, der har tid til at tjekke Lars Jørgens software-forslag...

BJ

Fra : Olesen

Dato : 27-10-03 17:45

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> fungerer fint, men kan ikke finde alle mine tv programmer (f.eks. TV3).
> Underligt ik!!.

Kan du ikke sætte den til at søge på ALLE frekvenser ??
Det tar' længere tid, men så kan du sortere manuelt bagefter.

Fra : Jesper Hede

Dato : 27-10-03 19:41

Det hjælper ikke, vi har prøvet det...

Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 28-10-03 10:01

In news:bnjooj$nk4$1@news.net.uni-c.dk,
Jesper Hede <jhe@fjerndetteishoejby.dk> typed:
> Det hjælper ikke, vi har prøvet det...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

Nu bare lige for at få det på plads, hvad hedder den version af Aldi's
tvkort som du har probs med.
Jeg har selv en MD9717 og der er ingen problemer.
Den kom der også en opdatering af softwaren til den før den virkede
upåklagligt
Jeg bruger Intervideo WinDVR v 1.8 B021.137C4F

Bjarne Mortensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-10-03 10:19

"Bjarne Mortensen" <bjarne-m@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har selv en MD9717 og der er ingen problemer.
> Den kom der også en opdatering af softwaren til den før den virkede
> upåklagligt
> Jeg bruger Intervideo WinDVR v 1.8 B021.137C4F

Hvor finder man den opdaterede software?

Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 28-10-03 10:40

In news:bnlcma$g4a$1@sunsite.dk,
Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> typed:
> "Bjarne Mortensen" <bjarne-m@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor finder man den opdaterede software?

www.medion.de gå ind under servicecnter og downloads og derefter udfyld den
midterste rubrik med modelnummer ( evt MD9717 uden MD foran), så skulle der
gerne dukke noget op

Bjarne Mortensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-10-03 11:17

> [...]
den
> midterste rubrik med modelnummer ( evt MD9717 uden MD foran), så skulle

Mange tak, Bjarne.

Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 29-10-03 12:28

In news:bnlfn8$327$1@sunsite.dk,
Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> typed:
> "Bjarne Mortensen" <bjarne-m@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Mange tak, Bjarne.

Fik du det til at virke????

Bjarne Mortensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-10-03 17:22

> Fik du det til at virke????

Min version er MD 2819 (står der på æsken), og jeg får bare flg. meddelelse:

Zu Ihrer Suche ( 2819 ) wurden leider keine Ergebnisse gefunden.

Jeg kører med softwareversion TVFM Tuner 5.00.

Fra : BJ.DK

Dato : 28-10-03 11:42

> Jeg har selv en MD9717 og der er ingen problemer.
> Den kom der også en opdatering af softwaren til den før den virkede
> upåklagligt

Jeg mener, at den Aldi havde for nogle uger siden hed MD 2817 jfr. hvad der
står på æsken (sider ikke med kortet her). Har samme problem ...:

[...]
* Har haft kig på en .ini fil i Winnt mappen (Av-et eller andet), som ser