Ny pc dør under installationen af windows ~
Fra : Rant

Dato : 25-10-03 16:50

Første gang jeg kørte windows ind var det uden problemmer, men da jeg
så skulle igang med at arbejde med den, lave den alle mulige fejl,
frøs,bluescreene, og restarte bare uden videre.Alt se fint ud i bios.
Noget er gået galt under installationen tænkede jeg, og jeg ville køre
windows ind igen, men nej, nu melder win fejl når den installer de
mange filer i starten, fejl som imm32.dll, rundell32.exe, dvdpaly.exe,
agt0407.dl blev ikke korrekt kopieret - forsætte jeg dør pc, det skal
lige siges at jeg har prøvet 3 forskellige windows os'er
(WinX2dk,WinX2uk og XP og de virker) også med Load default settings,
det lugter som et hardware problem - bundkort eller ?

pc'en er :
http://www.multimediaworld.dk/system.asp?system=diamond&valg=9013&preselect=2863848

btw. jeg har også prøvet med et andet cd-drev,hd,grafikkort

vh
Rant

Fra : Rado

Dato : 25-10-03 17:27

On Sat, 25 Oct 2003 17:50:09 +0200, Rant <no@mail.com> wrote:

>btw. jeg har også prøvet med et andet cd-drev,hd,grafikkort

IDE kabel?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Rant

Dato : 25-10-03 22:38

On Sat, 25 Oct 2003 18:26:33 +0200, Rado <rado@post1.tele.dk> wrote:

>IDE kabel?

Har lige prøvet, nej desværre, det var ikke det der var problemet,
andre muligheder ?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-10-03 22:50

Rant skrev:

> Har lige prøvet, nej desværre, det var ikke det der var problemet,
> andre muligheder ?

RAM-fejl måske. <http://memtest86.com>.

Madsen.

Fra : Rant

Dato : 26-10-03 02:15

On Sat, 25 Oct 2003 23:50:08 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>RAM-fejl måske. <http://memtest86.com>.

Der er 2 af dem - jeg har prøvet dem i denne pc, ingen problemer

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-03 09:37

Rant wrote:

> Der er 2 af dem

2 hvad - moduler?

> jeg har prøvet dem i denne pc, ingen problemer

Har du kørt memtest86? (som bootes direkte fra en CD eller diskette uden
OS).

Fra : Rant

Dato : 27-10-03 01:13

On Sun, 26 Oct 2003 09:37:19 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"usenet[±]greylion[=]dk"> wrote:

>2 hvad - moduler?
ja

>Har du kørt memtest86? (som bootes direkte fra en CD eller diskette uden
>OS).
kender det ikke, men har lige kørt det, hvad er det for nogle tal jeg
skal være opmærksom på ?

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 08:52

Rant wrote:
> kender det ikke, men har lige kørt det, hvad er det for nogle tal jeg
> skal være opmærksom på ?

Boot memtest86 uden om Windows og lad det køre mindst to timer så du kan
se om det melder nogle fejl.
Hvis det ikke har meldt fejl efter to timer, så er der næppe fejl i dine
moduler, med de timings de kører med.

Fra : Rant

Dato : 27-10-03 10:06

On Mon, 27 Oct 2003 08:52:17 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"usenet[±]greylion[=]dk"> wrote:

> [...]
>se om det melder nogle fejl.
>Hvis det ikke har meldt fejl efter to timer, så er der næppe fejl i dine
Takker
Her er de tal memtest86 kom op med:

1662Mhz
L1: 128k 10194mb/s
L2: Unknown
Memory 1024M 467mb/s
Walltime 4:20:10
Cached 1024M
Rsvdmen 84k
MepMap e820-std
Cache on
Ecc off
Test std
Pass 4
Errors 79743 ............skal Errors være på = 0 !?
Errs 0

vh
Rant

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 11:04

Rant wrote:

> Her er de tal memtest86 kom op med:
>
> 1662Mhz
> L1: 128k 10194mb/s
> L2: Unknown
> Memory 1024M 467mb/s
> Walltime 4:20:10
> Cached 1024M
> Rsvdmen 84k
> MepMap e820-std
> Cache on
> Ecc off
> Test std
> Pass 4
> Errors 79743 ............skal Errors være på = 0 !?
> Errs 0

Ja.
Enten er et af modulerne defekt (test dem én af gangen), eller måske er
timings for lave til den frekvens de kører med.

Fra : Rant

Dato : 27-10-03 17:48

Takker, jeg kigger på det

vh
Rant

Fra : Henne

Dato : 26-10-03 02:16

Prøv at installere uden noget andet hardware end HD OG GRAFIK.

Fra : Rant

Dato : 26-10-03 04:13

On Sun, 26 Oct 2003 02:16:04 +0200, "Henne"
<henrikmainz@SPAMmail.tele.dk> wrote:

>Prøv at installere uden noget andet hardware end HD OG GRAFIK.

Jo tak, men du må gerne uddybe, jeg har ingen sjove kort i

Fra : Jesper Sloth

Dato : 26-10-03 09:07

> [...]
> (WinX2dk,WinX2uk og XP og de virker) også med Load default settings,
> det lugter som et hardware problem - bundkort eller ?

Hej

Prøv at sætte hastighed ned på ram i bios, og prøv så igen, hvis det så
virker, ja så er det rammen eller bare rammen der ikke virker sammen med det
bundkort. Har oplevet det mange gange. Win Xp er utrolig følsom overfor ram
timing.

Mvh

Jesper

Fra : Rant

Dato : 27-10-03 01:14

On Sun, 26 Oct 2003 09:06:34 +0100, "Jesper Sloth"
<sloth@fjern.tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>bundkort. Har oplevet det mange gange. Win Xp er utrolig følsom overfor ram

Tak Jesper, jeg prøver

Fra : Reno Raines

Dato : 27-10-03 11:59

> [...]
> (WinX2dk,WinX2uk og XP og de virker) også med Load default settings,
> det lugter som et hardware problem - bundkort eller ?

Har du kontrolleret at alle BIOS-indstillinger er korrekte?

Fra : Rant

Dato : 27-10-03 17:42

On Mon, 27 Oct 2003 11:59:07 +0100, "Reno Raines" <No@Mails.dk> wrote:

>Har du kontrolleret at alle BIOS-indstillinger er korrekte?

ja lige efter bogen og lidt andre indstillinger har jeg også prøvet
jeg har sågar prøvet med Load default settings

vh
Rant