Hjælp med problem
Fra : zacho

Dato : 25-10-03 08:25

Hejsa

Jeg har et mega problem med min pc - jeg har skulle installerer 4 hardidske
+ 3 x cdrom drev i min pc. Jeg har tilsluttet de 4 hd´er til bundkortets ide
controller mens jeg har sat de 3 cdr drev på min promise ide controller.
Alle jumpers er sat som de skal, men når jeg så vil starte computeren slår
den helt fra så jeg hverken kan starte den eller noget andet.
Jeg clearer så cmos på mit bundkort også kommer der lige strøm på igen for
så at gå i sort igen.

Nu har så taget promise controlleren ud og sat dvd brænder & drev ned på
bundkortet controller også virker det fint.
Hvad skyldes fejlen og hvad kan jeg gøre for det kører igen.

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.

Mvh.
Jesper

Fra : Thore Sorensen

Dato : 25-10-03 08:38

On 25 Oct 2003 00:25:16 -0700, dk9900@hotmail.com (zacho) wrote:

> [...]
>bundkortet controller også virker det fint.
>Hvad skyldes fejlen og hvad kan jeg gøre for det kører igen.

Kan være flere ting...

1) Med 4 harddiske og 3 CD-drev kan det være din PSU ikke er stor nok.
2) Promise-controlleren kan være defekt, så den kortslutter.
3)...

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : J.

Dato : 25-10-03 08:37

"zacho" <dk9900@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bundkortet controller også virker det fint.
> Hvad skyldes fejlen og hvad kan jeg gøre for det kører igen.

Hej Jesper.

Nu ved jeg ikke hvilket Promise du har. Jeg har selv en Ultra100-TX2. Og jeg
har også prøvet at kører mine CD-Drevs kun fra den, virker heller ikke hos
mig. Her er min konfiguration, som virker hos mig:

IDE-Prim = 2 HDD
IDE-Seco= 2 CD
Promise-Prim= 1 HDD
Promise-Seco= 1 CD (Master) og 1 HDD (slave)

Husk at have en strømforsyning, der kan trække alt det.

mvh

J.

Fra : Rado

Dato : 25-10-03 16:20

On Sat, 25 Oct 2003 09:37:24 +0200, "J." <jf483SLETDETTE@ofir.dk>
wrote:

>Nu ved jeg ikke hvilket Promise du har. Jeg har selv en Ultra100-TX2. Og jeg
>har også prøvet at kører mine CD-Drevs kun fra den, virker heller ikke hos
>mig.

Der har været et problem med at TX2 ikke kunne genkende visse CD-rom
drev, det skulle være løst med en BIOS opgradering som Promise har
lavet for nylig. Om det så virker nu skal jeg ikke kunne sige. Det
virker ikke med min Samsung brænder, men det er jo godtnok heller ikke
et CD-rom drev.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : zacho

Dato : 25-10-03 23:47

"J." <jf483SLETDETTE@ofir.dk> wrote in message news:<3f9a286f$0$45335$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> Promise-Prim= 1 HDD
> Promise-Seco= 1 CD (Master) og 1 HDD (slave)
>
> Husk at have en strømforsyning, der kan trække alt det.

Hej igen

Der er sket meget siden den min første anmodning, det viste sig at
strømstikket var ødelagt, så derfor afbrød den.
Men problemerne er ikke overstået, min promise controller kan slet ikke
finde noget, så her står jeg i stampe igen. Når jeg starter computeren ser
alting godt nok ud den finder controler kortet, men er der sat enhedder til
kommer den ikke videre når den begynder at tjekke controler og hvad der er
forbundet dertil.

Jeg har godt bruge for ider til at komme videre...........tak for hjælpen
idtil videre.......

Mvh.
Jesper