Rensning af inkjet printer
Fra : Sune Gertsen

Dato : 23-10-03 23:45

Hejsa

Efter at ha brugt kopi blæk fra bilka i min Canon S-400 er udskrifterne
blevet næsten ubrugelige hvis jeg ikke vælger en højere udskrift kvalitet
end standard (ikke kladde), hvilket selvfølgelig bevirker at udskrifts
hastigheden nedsættes helt vildt. Derfor er det rigtigt irretterende. Nu
bruger jeg original blæk. Hvad kan jeg mon gøre for at rense printeren og få
den i god form igen?? -Jeg har brugt "rens/dybde rens (el. hvad det hedder)"
funktionen i printerens "egenskaber" dialog mange gange...

Tak for hjælpen.

MVH Sune

Fra : Anders pedersen

Dato : 24-10-03 14:36

On Fri, 24 Oct 2003 00:45:08 +0200, Sune Gertsen wrote:

> Hejsa
>
> Efter at ha brugt kopi blæk fra bilka i min Canon S-400
Hvis det er universalblæk så brugdet aldrig nogen sinde mere

> [...]
> end standard (ikke kladde), hvilket selvfølgelig bevirker at udskrifts
> hastigheden nedsættes helt vildt. Derfor er det rigtigt irretterende.
Man må ikke bruge universalblæk og det er det bilka sælger.
Har læst det kan ende med en øglagt printer.

> [...]
> den i god form igen?? -Jeg har brugt "rens/dybde rens (el. hvad det hedder)"
> funktionen i printerens "egenskaber" dialog mange gange...
Du er altså købt en ny patron
Og dine udskrift resultaster ikke blevet bedre.

Nu er jeg ikke professer i canon men jeg prøver.

Ta dine partroner ud af printeren stil dem i en iunder køb men lunket vand
gerne kogende,i 10-60min.Det samme gør du ved printhovdet.
Hvis dette ikke hjælper så prøv i en form for rense væske natten over.

Hvis dette ikke hjælper har du øgelagt printeren med kopi blæk fra bilka.
og der er ikke andet at gøre end at købe en ny printer.
Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Rado

Dato : 25-10-03 16:13

On Fri, 24 Oct 2003 15:36:14 +0200, Anders pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis dette ikke hjælper har du øgelagt printeren med kopi blæk fra bilka.
>og der er ikke andet at gøre end at købe en ny printer.

Hvis printerhovedet er aftageligt, og det ellers er det der er ødelagt
(hvad det sandsynligvis er), skulle det vel være nok at skifte det ud.

http://www.refillshoppen.dk sælger et nyt printhoved incl. farve
patroner til S-400, for 356.-

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=1229&vare_id=226791
eller
http://tinyurl.com/sab0

De har desuden også refillblæk der fungerer fint - bruger det selv i
min BJC-6100.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein