Hvad er fejlen på nyt A7N8X-X ?
Fra : Mogens

Dato : 23-10-03 14:11

Hjælp

Jeg har godt nok spurgt i "bundkortsgruppen", men måske er følgende ikke kun
relateret til det.

---------

Jeg skulle lige samle en PC for en bekendt, men jeg kan simpelt hen ikke få
den til at starte op.
Det er et Asus A7N8x-x bundkort med en Athlon XP 2600 plus de sædvanlige
dele.

Når PC'en startes op (via power knappen på bundkortet) står den bare og
bipper fra nu af og til dommedag. (Ikke disse hersens POST bib) Skærmen er
også totalt sort.
Jeg har prøvet at pille alt af (RAM,Drev, kort), men reaktionen er altid den
samme.

Hvad er mon problemet

Mogens

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 23-10-03 14:48

RTFM

http://www.asus.com.tw/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=10&l3_id=23&m_id=1&f_name=e1292_a7n8x_deluxe.zip~zaqwedc

s. 35 nederst

Mvh Rune

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 23-10-03 14:56

AWARD-biosen brokker sig over et problem med RAM. Enten er det ikke
installeret korret, eller også er rammen defekt. Du kan ikke POST'e uden ram
og cpu på mb.

Mvh Rune

Fra : Mogens

Dato : 23-10-03 15:51

Hej Rune

Tak for svaret - det er meget konkret og brugbart. Nu har jeg noget arbejde
med. Jeg har ikke lige en pc hvor jeg kan afprøve DDR- Ram i, men det må jeg
vel nok kunne finde et sted i nabolaget.

Mvh
Mogens

BTW så står der absolut intet om dette i manualen til A7N8X-X, så RTFM havde
jeg gjort.