nyt bundkort/cpu
Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 21-10-03 16:05

Hej,
Jeg har 1500-1600kr til et bundkort+cpu kan pengene bruges bedre? (og ja det
skal være Intel - det er der ingen grund til at diskutere)
MSI 865PE NEO-L, DualDDR, AGPx8 899,00
Celeron 2.5 GHz, Sokkel 478 675,00

Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 21-10-03 20:51

"Henrik Skjærbæk" <skjaer@mi.auc.dk> wrote in message
> [...]
det
> skal være Intel - det er der ingen grund til at diskutere)

Det er selvfølgelig lidt af et problem at cpu'en ikke passer til bundkortet
, så der er vist mange bedre alternativer

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Christian Spøer

Dato : 21-10-03 21:55

> det
>
> Det er selvfølgelig lidt af et problem at cpu'en ikke passer til
bundkortet
> , så der er vist mange bedre alternativer

Der står godt nok ikke nogen steder, at hverken chipsæt eller motherboard er
kompatibelt med celeron, men jeg gætter på, at det er... Det kan både bruge
DDR266, køre 400MHz FSB og bruger sokkel 478.

Andre der har nogen kommentarer?

Jeg ville nok smide lidt ekstra kontanter oveni og tage en P4 2.4GHz 800MHz
FSB og overclocke den. Den kan nå mellem 2800 og 3200MHz, alt efter køling.

Mvh
Christian

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 22-10-03 07:49

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> wrote in message

> [...]
bruge
> DDR266, køre 400MHz FSB og bruger sokkel 478.
Jeg har hentet manualen til bundkortet og jvf. den kan det ikke købe 400MHz
FSB, det kan den nye version (NEO2) godt, dog kun Northwood, men den bruger
samme chipset?

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : Christian Spøer

Dato : 22-10-03 11:47

> [...]
400MHz
> FSB, det kan den nye version (NEO2) godt, dog kun Northwood, men den

Hmm. Både på MSI's hjemmeside og på edbpriser stod der 400MHz FSB... prøv at
skrive til MSI og nogle butikker, der forhandler det.

Mvh
Christian

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 22-10-03 16:57

> [...]
at
> skrive til MSI og nogle butikker, der forhandler det.

Det ser ud til at Northwood understøttes så tingende passe alligevel sammen.

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk