1 PC til 2 bruger
Fra : Carsten G Laursen

Dato : 20-10-03 20:58

Hej

er der nogle der ved om man kan få en omskifterboks så man kan til slutte 2
skærme 2 mus 2 tastatur til en PC. og bruge den samtidig som var det 2 Pc'er
(Win XP)

mvh

Carsten

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 20-10-03 21:01

Carsten G Laursen wrote:
> er der nogle der ved om man kan få en omskifterboks så man kan til
> slutte 2 skærme 2 mus 2 tastatur til en PC. og bruge den samtidig som
> var det 2 Pc'er (Win XP)

Det kan man. Har læst om det engang, men hvor det købes, til hvilken pris og
hvordan det virker, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men i mine ører lyder
det langtfra som en optimal løsning... Det er lidt federe at have råderet
over sin egen maskine.

--
Martin K

Fra : Carsten G Laursen

Dato : 20-10-03 21:09

> [...]
lyder
> det langtfra som en optimal løsning... Det er lidt federe at have råderet

Det mente jeg også men var ikke sikker .
Jeg er helt enig i at det ikke er en optimal løsning men det er et par af
min venner der har bedt mig undersøge om det kunde.
Hvis der er nogle der har prøvet vil jeg gerne høre fra dem

mvh

Carsten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-03 22:56

On 2003-10-20,
Carsten G Laursen <c.g.l@goddagnet.dk> wrote:
> [...]
> skærme 2 mus 2 tastatur til en PC. og bruge den samtidig som var det 2 Pc'er

Det hedder en tynd klient. Koster mere end en skrabet PC som jo
kan fås til under 3000 kr.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-03 22:57

FUT til mig selv: Hvis du ikke har en skærm #2, så kan en
XBox med Linux bruges :)

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 21-10-03 01:44

Carsten> Hej
Carsten> er der nogle der ved om man kan få en omskifterboks så man kan til slutte 2
Carsten> skærme 2 mus 2 tastatur til en PC. og bruge den samtidig som var det 2 Pc'er
Carsten> (Win XP)

Hvis man bruger dem samtidig er det vel ikke en omskifterbox.

Men hvorfor skulle det være nødvendigt med en box, et ekstra videokort og USB
tastatur og mus burde kunne gøre det.

Her er en der har gjort det i Linux, jeg ved ikke om man kan i XP:
http://www.itsopen.net/projects/x-hack/

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Niels Kristiansen

Dato : 21-10-03 07:31

Det kan du da, der findes bla. en hos Thansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=177409247&n=496936578&pn=738394378

Husk der skal købes kabler dertil, men det har de også.

For at være sikker på at dine maskiner 100% kan køre med boxen skal du prøve
at starte dem op enkeltvis og tage keyboard og musse stikkene ud mens den
køre og så vente 5 minutter med at sætte dem i igen, hvis pcén automatisk
finder mus og tastaturet, så burde det virke........( der er nogen der ikke
kan finde tastaturet og musen igen efter de har været pillet ud, men måske
virker det alligevel med boxen, da den måske narrer pcen til at tro det er
sat til)

mvh. Niels Kristiansen
nkrk@NOSPAMjubiipost.dk slet NOSPAM

Fra : Zulu

Dato : 21-10-03 09:33

"Niels Kristiansen" <nkrk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker det alligevel med boxen, da den måske narrer pcen til at tro det er

Det er den forkerte vej...
Det han skal bruge er 2 brugere -> 1 PC og ikke som switchen herover 2 PC ->
1 bruger.

Zulu

Fra : Rado

Dato : 21-10-03 19:21

On Mon, 20 Oct 2003 21:57:57 +0200, "Carsten G Laursen"
<c.g.l@goddagnet.dk> wrote:

> [...]
>skærme 2 mus 2 tastatur til en PC. og bruge den samtidig som var det 2 Pc'er

Belkin har en til $120, der kan skifte imellem to brugere:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=1&Product_Id=87647
http://tinyurl.com/rs0v

Belkin forhandles også af flere herhjemme, så det er ikke umuligt at
en af forhandlerne har den.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein