Ø: Forslag til billig kameraovervågning me~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 20-10-03 14:18

Aloha!

Er det muligt at benytte et billigt webcamera til at videoovervåge et
lokale? Jeg forestiller mig noget software som detekterer bevægelse
(forandringer i billedet) og kun gemmer billeder når der er aktivitet i
rummet.

Hvilket kamera og software kan anbefales? Det vil være fint hvis softwaren
er freeware

Hvor meget kræves af computeren? Er 266 MHz med 224 MB ram og 5Gb HD
tilstrækkeligt?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : BorreBoy

Dato : 20-10-03 14:13

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> er freeware
>
> Hvor meget kræves af computeren? Er 266 MHz med 224 MB ram og 5Gb HD

Jeg har et ganske almindeligt Logitech Quickcam, og det fungerer fint med
Motion Detector. Kender ikke kravene til computeren.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 20-10-03 16:02

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har et ganske almindeligt Logitech Quickcam, og det fungerer fint med
> Motion Detector. Kender ikke kravene til computeren.

Følger softwaren med til kameraet eller bruger du noget andet? Hvilket?

Hvordan tilsluttes kamearet? USB? Kan man placere det ca. 10 meter fra
computeren?

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : BorreBoy

Dato : 20-10-03 19:11

> Følger softwaren med til kameraet eller bruger du noget andet? Hvilket?

Det følger med.

> Hvordan tilsluttes kamearet? USB? Kan man placere det ca. 10 meter fra
> computeren?

USB. Har selv en 10m. forlænger på.

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 20-10-03 17:48

> [...]

> er freeware
>
> Hvor meget kræves af computeren? Er 266 MHz med 224 MB ram og 5Gb HD

Hej Jesper,

Du kan se en liste over programmer her:
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=webcam+motion&tg=dl-2001

Computeren skulle være hurtig nok til jobbet.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com