Ram spænding 2,6
Fra : kurt

Dato : 19-10-03 11:26

Dav i gruppen

Jeg har nok lidt probs med mine ram klodser, Kingston Hyberx 256mbx2. Efter
at have opgraderet til Abit IC7 ATX, ram, cpu intel P4 2,8 fsb 800, kan jeg
ikke install nogen os der vil køre ok. Jeg har prøvet det gamle kendte
98se(kører på den bærbar uden probs også på konens(min den gamle)), w2k og
xp, det kører ikke uden probs. Xp og w2k vil slet ikke boote helt op der
kommer en blå skærm og fortæller at jeg skal køre chkdsk/f det kan jeg bare
ikke komme til. Jeg har fået af vide af nogle skrapsakker(fra spywarefri.dk)
at det nok er mine ram der ikke er helt ok. Jeg har set på Kingstons hj.site
at disse ram skal have en Vdd på 2,6v +- 0,1v. Når jeg kikker i Bios ser jeg
at det står til 2,6v med der hvor jeg kan se temp på system og cpu osv står
den til 2,57v. Jeg ønsker at komme til at køre XP, da det, åbenbart, er det
eneste OS der understøtter hyperTreadning. Det skal bruges til
videoredigering.
SP.: hvor meget har disse små forskelle indflydelse på ydeevne og stabilitet
på systemet?? Jeg kan ændre spænding med hop på 0,05v, vil det have nogen
indflydelse på stabilitet?? Findes der noget software der kan tjekke mine
ram kloder, noget jeg selv kan finde ud af at bruge eller er der kun en vej,
og det er til en fagmand??

Hi
Ivan

Fra : Torben Fejr \(Tilst\~

Dato : 19-10-03 13:39

Tjek din mail!
kurt <skin@ofir.dk> scribbled:

--
Mvh.
Torben Fejr

Fra : webfactor

Dato : 19-10-03 14:18

Spændingen ved jeg ikke men det kan sandsynligvis være dine Cas Level
instillinger
Hvis du har SPD instilling virke de ikke,du skal finde de rigtige cas
instillinger selv
Og det kan variere fra bræt til bræt så det ligesom udelukkelses metoden det
vil tage oceaner af tid at ramme en lotto kombination,en klog man fortalte
mig (så glad jeg var og er for mine HyperX) at de nok skulle have cas level
3 sarkastisk som svarer til dårlige ram men det er de ikke.
Altså (behjælpelig) cas level 3 og de andre ved jeg jo så ikke i
kombinationen hos dig
Lige nu kører 4 x 512 HyperX på et bræt med ECC check maskinen kører fint
men
kan ikke varmboote så bibber det 2 short = Parity error så jeg må tænde og
slukke uden at kunne reboote Tillykke med dit valg af ram....selvom de
sidder der nok med Corsair eller sådan nogle og gnider sig i fingrene
www.webfactor.dk