Hvilken scanner?
Fra : Atcox

Dato : 19-10-03 11:03

Jeg har umiddelbart kig på Canons Lide 30
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=10735
og har læst en masse for og imod i gamle indlæg på Google.

Nogen som kan give mig et godt bud på hvad man skal købe
idag i 500-600 kroners klassen? Behovet er all-round hjemmebrug.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-10-03 17:57

Atcox wrote:
> Jeg har umiddelbart kig på Canons Lide 30
> http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=10735
> og har læst en masse for og imod i gamle indlæg på Google.

Jeg har sådan en og er glad for den.

mvh
Henning

Fra : Enforcer

Dato : 19-10-03 21:36

On Sun, 19 Oct 2003 18:56:43 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Jeg har sådan en og er glad for den.

Ja, Canon virker godt. Har en Lide 50, som koster et par hundrede
mere, men så følger der også Photoshop Elements med.

Jeg synes scannersoftwaren/driveren er bedre end HPs, som vi benytter
på arbejde. Og så er der jo det problem at HP er langsomme til at lave
drivere til nye udgaver af windows.

Mener Lide 30 er på tilbud hos computercity til 5-600 kr. i
øjeblikket.

Mvh.

Enforcer

Fra : Atcox

Dato : 19-10-03 22:02

> [...]
>
> Jeg synes scannersoftwaren/driveren er bedre end HPs, som vi benytter
> på arbejde. Og så er der jo det problem at HP er langsomme til at lave

Ok, det lyder jo godt. Men hvad er forskellen på Lide 30 og
Canons model 3000?
Jeg forstår umiddelbart at 3000 er en ældre model, og at Lide 30
så har en masse extra funktioner?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-10-03 09:48

Atcox wrote:
> Ok, det lyder jo godt. Men hvad er forskellen på Lide 30 og
> Canons model 3000?

Lyskilden. Lide modellerne bruger lysdioder. 3000 modelen bruger
et lysstorør. Det betyder at model 3000 behøver ekstern strøm og
ikke kan nøjes med strøm fra USBporten.

mvh
Henning

Fra : Atcox

Dato : 21-10-03 23:11

> Lyskilden. Lide modellerne bruger lysdioder. 3000 modelen bruger
> et lysstorør. Det betyder at model 3000 behøver ekstern strøm og
> ikke kan nøjes med strøm fra USBporten.

Ok, men det har vel også noget at sige mht. støj og hastighed?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-10-03 10:10

Atcox wrote:
> Ok, men det har vel også noget at sige mht. støj og hastighed?

Har ingen erfaringer på det område.

mvh
Henning

Fra : Enforcer

Dato : 22-10-03 19:41

On Wed, 22 Oct 2003 00:11:21 +0200, "Atcox" <aatcox@hotmail.com>
wrote:

>Ok, men det har vel også noget at sige mht. støj og hastighed?

Min Lide50 er nu ikke særlig støjsvag. På den anden siden kan jeg godt
leve med det når jeg bruger den.

HP6300 (top-end) laver også en del mere larm, men den er ikke så
skinger, som min Lide50.

Der er værre med blæserstøj mv. fra kabinet og strømforsyning mv., som
konstant er en kilde til irretation.

Mvh.

Enforcer