Billig computer
Fra : CR

Dato : 17-10-03 22:35

På edbpriser er der nogle systemer uden skærm der koster under 2000 kr. Jeg
har tænkt mig at købe en af disse til lidt office, windows xp, internet og
måske lidt civilization 3, men ikke noget voldsomt. Hvad syntes I? Har I
nogle erfaringer? Er det simpelt hen for billigt og kvaliteten for dårlig?

Fra : xXx Martin Callsen x~

Dato : 18-10-03 10:01

CR wrote:
> [...]
> xp, internet og måske lidt civilization 3, men ikke noget voldsomt.
> Hvad syntes I? Har I nogle erfaringer? Er det simpelt hen for billigt

Hvis ikke man har så høje krav, så er de systemer gode nok. Har selv haft en
af disse billige systemer til samme formål, og det kunne den sagtens klare.

--
<><><><><><><><><>
Med venlig hilsen

Fra : CR

Dato : 18-10-03 10:13

Hvad med støjen og holdbarheden?

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 19-10-03 21:38

"CR" <cr@nospam.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle erfaringer? Er det simpelt hen for billigt og kvaliteten for dårlig?

Ikke fordi kvaliteten bliver bedre, men overvej seriøst om ikke du kan finde
lidt ekstra penge til formålet.

Du får en maskine med ca. dobbelte specifikationer.
De maskiner er alle med Duron og typisk 128 MB RAM.
Og da de fleste penge til sådan et nyt system går til kabinet, PSU, harddisk
og RAM, er det simpelt hen FOR sparsommeligt ikke at ofre en ordentlig CPU.
En maskine med XP 2400+ og 512 MB Ram vil holde mindst dobbelt så længe, og
koster kun 50% mere.
Og begynder vi at regne prisen på skærm og software med i prisen er
forskellen endnu mindre.

Så overvej "udgiften til PC pr. år" og køb så ellers noget til 2.500 - 3.000
!
ikke blot vil du opleve en lavere udgift pr. år, men du vil også slippe for
at skulle installere en ny PC om 1-2 år.
Og så vil du allerede fra dag et få glæde at en markant hurtigere PC.

Du kan få:

Barton XP 2500+ 256MB RAM til 2.695
Athlon XP 2400+ 256MB RAM til 2.395

Jeg har selv gode erfaringer med maskinerne fra PRC-Data, og ville ikke tøve
med at anbefale:

Logic Basic Athlon XP 2400+ 512MB RAM og DVD til 3.165,-

Rune